1 Ekim 2009 Perşembe

Unlu Kıyır Börek

İftar Masam (4) te misafirlerim için yaptığım unlu kıyır börek...
En başta ben olmak üzere:)
Herkesin favorisi olan bu harika böreği sevgili papatya presnsesin sayfasında görüp denedim....
Malzemeler:
-3 adet yufka
-3 adet haşlanmış patates
-1 kase resndelenmiş kaşar ve lor karışımı
-100gr eritilmiş tereyağı
-2 çay bardağı sıvıyağ
-1 çay kaşığı karabiber
-1,5 çay kaşığı tuz
-un
Hazırlanışı:Haşlanmış patatesleri rendeleyip peynir,tuz, ve karabiberi ekleyip karıştırın...
Erimiş tereyağı iele sıvıyağı karıştırıp kenara 1/2 çaybardağı ayırın ...
Düz zemin üzerine ilk yufkayı serip yağlı karışımdan sürüp üzerine elekle un eleyip yufkayı ikiye katlayıp tekrar yağlı karışımdan sürüp biraz daha un eleyin....

Yufkaların kenar kısımlarını iki parmak içe katlayıp kenar kısmına hazırlanan patatesli harctan bolca koyup ruloa sarıp dört parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin...
Diğer yufkalarada aynı işlemi yapın...
Ayırdığınız yağlı karışımın içine iki çorba kaşığı su ekleyerek böreklerin üzerine sürüp önceden ısıtılmış 180derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin...
Afiyet Olsun....

43 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor acaba bu tabak benim olabilir miii:)) bana verdiğin destek için de çok teşekkür ederim canımm sağoll yanımda olduğunu bilmek güzell sağol bitanem öpüyorumm kokulukokulu..

mutfaktakizaman dedi ki...

hmmmm amaninda amanin ne kokular sarmis burayii mis miss...
ellerine saglik canisi...

Betül Özbir dedi ki...

merhaba,ne güzel kabarmış onlar öyle kendime yasak koyucam doğurana kadar yemek ikram bloglarına girmiycem:)))bi tarafım şişecek:)))elinize sağlık

ceyt dedi ki...

çıtır çıtır bir börek nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.
sevgiler..

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Nefis gorunuyor Ellerine saglik Aslicigim. Gorunus harika. Esimin en favori boregi patatesli olandir. Denemek lazim :)
Keske burada taze yufka satilsa... buradakiler hep hazir ve cok sert / kalin oluyor. Hosuma gitmiyor pek. Neyse olanla idare edecegiz artik :)

fatma dedi ki...

yine süper şeyler yapmışsın ellerine saglık çok şeyler kaçırmışım

halime dedi ki...

harika görünüyor.ellerine sağlık

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

kesinlikle denecekler arasına girdi..tam da değişik bir tarif araken..ellerine sağlık canım..

pembecikolata dedi ki...

Çoktandır patatesli börek yapmıyordum, harika görünüyor deneyelim, mis gibi kokular sarsın mutfağımı...Sağol cnm:)

Adsız dedi ki...

Senin yaptığın herşey öyle güzel ki yemek değil sanat eseri sanki. Ellerine sağlık canım benim... En kısa sürede bu tarifi deneyeceğim...

BAHAR dedi ki...

çok güzel görünüyor

karamel mutfak dedi ki...

hımmmm harika görünüyor ellerine salık.sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

canım bende papatya prenseste görüp beğenmiştim denemek istiyordum bak sen benden önce yapmışsın ellerine sağlık.sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yaaa bu böreği her görüşümde çok canım çekiyorr:)

enfes görünüyor tatlım, ellerine sağlıkk:)

Şengülce dedi ki...

canım dediğin gibi kıyır kıyır bir börek hemde patatesli missssss gibi ellerine sağlık canım...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Böreğin nefis görünüyor, ellerine sağlık. Benzer bir tarifi eltim Sahrap Soysal'ın programında görmüş ve denemiş ama pek beğenmemiş, "un kokuyor" dedi. Ben de tarifini almadım. Sen deneyip beğendiğine göre eminim harikadır, denemek isterim. Sevgiler.

Şehnaz dedi ki...

canım bu ne güzellik böyle.görüntüden bile çıtır ve harika olduğu belli .ellerine sağlık canım...

eyerhagu dedi ki...

canım ellerine sağlık çıtır çıtır ne güzeller tadıda süper oluyor bendede herkez bayıldı.. kıbrıs tatlında çok güzele benziyor yapabilirsem in yanımarın deniyeceğim..çok çok öptüm

Unknown dedi ki...

Hımmm..nefis görünüyor canım.
ellerine sağlık olsun.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Offf aman da aman ne kadar güzel görünüyor bu börekler. Ben ıslak severim böreği ama annem bayılır kıyır böreklere.Ellerine sağlık. Sevgiler...

hanife dedi ki...

eline sağlık çok güzel olmuş

icimdeki yolculuk dedi ki...

ne güzel ramazanın dolu dolu geçmiş sofralar hazırlamışsın.bende senden bakıp yapıyorum vala buzluga bile yaptım ama bunu beceremem yahu:)) ellerine sağlık

Federica Simoni dedi ki...

complimenti!! è sempre un piacere passare a trovarti!! gnam gnam!

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim.

bir güzel çift dedi ki...

Ah bu güzel bloga ne zaman gelsem ağzım sulanıyor...ama bu kadarda becerikli olmazki insan yaa :))
blogun kadar tatlısın pembe tatlar...
sevgilerimle

Didemin Pasta Servisi dedi ki...

Canım harika görünüyor.Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

böreğin el açması gibi görünüyor....


kesin ama kesin deniyeceğim

ellerine sağlık şekercim

Unknown dedi ki...

Görüntü süper. Hafta sonu deneyeceğim. Ellerine sağlık

durutarifler dedi ki...

AAAA. Tam denemelik bir börek. ellerine sağlık, eminim harika olmuştur.

Sevgiler

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Hazır yufkadar hertürlü börek denedim ama unlusunu yeni gördüm.Bende deneyeceğim.
Ellerine sağlık.

Sevgiler*

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Çok ayrıntılı çekmişsin.Çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

*kelebekana*-* dedi ki...

bu kadar yorumun üstüne ben ne desem boş ..en iyisi yiyeyim ..

Unknown dedi ki...

süper gözüküyor ellerine saglık.

Hatice dedi ki...

Aslıcığım çıtır çıtır nefis görünüyor, un elenmesi de çok ilginç, ama yağ oranı çok fazla değilmi 3 yufka için:(
Biraz azaltsak ne dersin;)
ellerine sağlık canım, güzel bir hafta sonu diliyorum...
sevgiler...

pelince dedi ki...

aslıcım açken blogları gezmek hiç faydalı değilmiş :) canım çekti şimdi... ellerine sağlık...

sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik bir börek olmuş canım..Artık bu kış tarifini sıklıkla yparım ben..Ellerine sağlık..


Sevgiler..

Aysultan... dedi ki...

Bu böreği sevmeyen ölsün :P
Ellerine sağlık cannım...
benimde sevdiğm bir lezzettir kendileri

Melis dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor. Çok da zahmetli, ellerine sağlık.
Sevgiler

İNCİ dedi ki...

Çok güzel ve farklı bir tarif mutlaka denemek isterim ellerine sağlık:))

orece dedi ki...

canım şimdi yaptım yeni çıktı fırından tarif için sağ ol harika oldu.

Şenay- Doğam dedi ki...

Ellerine saglık.. bu guzel tarıfı bızımle bulusturdugun ıcın tesekkur ederım. Çok guzel bır borege benzıyor ve ben bunu kesınlıkle yapmalıyım :))

Sevgıler...

Elifin Terazisi dedi ki...

Merhaba, bu böreği Nurşen' de gördüm. Linkinizi vermişti, ellerinize sağlık, mutlaka denemek istiyorum.Sevgiler:)

Sevtap dedi ki...

tatlım geçen hafta bunuda yaptım tadını cok begendım yag kokusu cok guzel oluyor tabı yıne resımleyemedım bır dahakı sefere yayınlıcam tesekkurler tatlım

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails