24 Ekim 2009 Cumartesi

Hediyelerim ve Kar Lokumu

Hepinize mutlu hafta sonları diliyorum...
Geçtiğimiz hafta canım Derya ablacığım bana bu güzel hediyeleri göndermiş... Paketi ilk açtığımda o güzel notunu okudum ve gerçekten tarifi mümkün olmayana bir duygu seline kapıldım...
Harika fincanlar, çok güzel bir havlu ve çok şık küpeler!!!
Canım ablacığım sonsuz teşekkür ediyorum...
Ve bende hemen kolları sıvayıp Derya ablamın sitesinde daha önce gördüğüm bu harika kar lokumunu yaptım ...
Gerçekten nefis bir lezzet şiddetle tavsiye ediyorum ve hemen tarife geçiyorum...

Malzemeler:
-125gr margarin
-1lt süt
-9 çorba kaşığı un
-9 çorba kaşığı şeker
-2 paket vanilin
-2 adet damla sakızı
Üzeri İçin: hindistancevizi ,çekilmiş fıstık
Hazırlanışı:Margarini tencereye koyup eritin ve unu ekleyip kokusu çıkana kadar hafif kavurup yavaş,yavaş sütü ekleyerek karıştırın....
Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin kaynamaya başlayınca şekeri ve damla sakızını ekleyip 5dk daha pişirip ocaktan alın...
Ocaktan aldığınız muhallebiyi yaklaşık 10dk mikserle çırpın...
Uzun dar bardak kullandım ben... Bardakları su ile çalkalayıp hazırlanan muhallebiyi bardaklara doldurup ilk sıcağı çıkınca buzdolabında bir gece beklettikten sonra muhallebili bardakların üzerlerine su ekleyip hemen boşaltıp tatlıları bardaktan çıkartıp ıslatılmış bıçak ile istenilen genişlikte dilimleyerek her tarafını hindistancevizine bulayıp fıstıkla süsleyip servis yapın...
Muhallebileri bardaktan kolay ve sorunsuz çıkartmak için hemen suyun altına tutup çekin ve bardaktan çıkartın...
Bardaktan kütle halinde çıkan tatlıyı istenilen genişlikte ıslatışmış bıcak ie dilimlere kesip hindistan cevizine bulayın...
Suya tutulmasındaki amaç tatlıların bardaktan daha kolay ve sorunsuz çıkması için ve hindistan cevizine rahat bulanması için...
Cıvık yada sulu olmuyor gerçekten bende yapmadan önce tereddütte kaldım ama çok basit ve lezzetli...
Afiyet Olsun...

43 yorum:

Adsız dedi ki...

harika gözüküyor bardak çıkarmak zor olmuyormu? ellerinize sağlıkhttp://leziznimetler.blogcu.com/

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar...
Hayır canım zor olmuyor..
suya utunca hemen çıkıyor..
Sevgilerimle

Şengülce dedi ki...

canım hediyelerini güle güle kullan lokumlar harika tam benlik ellerine sağlık iyi hafta sonları..

mutfaktakizaman dedi ki...

cok ilginc canim en kisa zamanda deniycem...simitleri yaptim cok harika oldular:))

ayrica hediyelerini gule gule kullan canimm cok guzeller...

opuyorum

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

harika görünüyor.bardaklara koymak da ilginç bir fikir.ellerine sağlık sevgiler.

Aysultan... dedi ki...

İkinizde harikasınız,bu hediyeleşmeler ne kadar güzel oluyor,aradaki samimiyet artıyor :)
hepsini güle güle kullan pembe şekerim:)
Tarif çok güzelmiş:)
afiyet olsun,deneyeceğim
ellerine sağlık:)

Şehnaz dedi ki...

canım çok güzel olmuş..ayrıca hediyelerinde pek güzel...en güzel günlerde kullan sevgiler canım...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle hediyelerini güle güle kullan.
Ellerine sağlık. Nefis bir görüntü olmuş.
Sevgiyle kal.

http://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba sevgıler

balböcükleri dedi ki...

çok hoş.güle güle kullan.afiyetle kahveler iç.

tugbatugba dedi ki...

BU TRARİFİ MUTLAKA DENEYECEĞİM...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim cok güzel görünüyor karlokumu sana afiyet olsun kartopunun birini aldim .

Unknown dedi ki...

aslıcım hediyelerini güle güle kullan canım sevgiler

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Aslım,hediyelerini iyi günlerde kullan lokum nefis olmuş ellerine sağlık..biraz iyi olunca biraz bakınıp gidiyorum..sevgiler canım..A.E.O

icimdeki yolculuk dedi ki...

güle güle kullan hediyelerini
tadıda çok gzüeldir ayy canım çlkti cidden aslıcım senin şu etkinliği bende koyabilirm demi sayfama??

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Hediyeler cok guzel, gule gule kullan!! Lokumlarda harika olmus!!! Ben yemeye kiyamam:D

pelince dedi ki...

Aslıcım hediyelerini güle güle kullan....deryacım çok zevkli çok....tatlı enfes olmuş,ellerine sağlık...

Krema Tadında dedi ki...

hediyelerini güle güle kullan çok hoşlar

Unknown dedi ki...

CANIM KARDEŞİM BEĞENDİYSEN NE MUTLU
BANA İYİ GÜNLERDE KULLAN SAĞLIKLA,HU
ZURLA.KAR LOKUMU SÜPER BEN ASLA VAZ
DEÇEMİYORUM KOCAMAN ÖPÜYORUM CANIM...

made in funda dedi ki...

hediyelerini güle güle kullan canım.tarifin harika.ellerine sağlık...

tasarım mekani dedi ki...

cok sirin duruyorlar.. fakat diger arkadaslar gibi benim de aklima takili kaldi bardak isi.. bardak yerine baskab ir sey kullanamazmiyiz? ben cikartirken hep seklini bozarim yaa ;))) medinem

Pembe Tatlar dedi ki...

:)))
Medinem İnan bende yaparken çok tereddüt ettim ama inan çok basit kendiliğinden hop çıkıyor:)))
İstersen kare borcama döküp karelere kesip te hindistan cevizine bulayabilirsin...

Baharcicegi dedi ki...

derya zevkini konusturmus, cok güzel hediyelerini iyi günlerde kullan canim
hem pratik hem hafif sunumda harika

eyerhagu dedi ki...

slm canım hediyelerini sağlıklı günlerde kullanmanı diliyorum... kar lokumun süper duruyor müsait olduğumda muhakkak deniyeceğim..çok öptüm seni

aleyna dedi ki...

aslıcım etkinliğie bir tarifim var.ellerine sağlık.lokumlar ağzıma layık.iyi pazarlar arkadaşım

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, hediyelerini güle güle kullan,
Lokumda lokum gibi olmus yani, ellerine saglik, sevgiler....

hanife dedi ki...

nefis olmuş aslıcım eline sağlık en kısa zamanda deniyeceğim,hediyelerini güle güle kullan

sümeyye dedi ki...

bardağa su koyuyorsunya sonradan tadını etkilemiyormu.harika görünüyor.ilk fırsatta denemek istiyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

deryacığımız çok zariftir daima..
iyi günlerde kullan tatlım..
kar lokumları ise ne kadar güzell
miss :)

akasyakokusu dedi ki...

Pembişim cicilerini güle güle sağlıkla kullan emi..
Kar lokumuda leziz görünüyor..
Acı pizzanda çokmu acı...Ben çokta acı yiyememde..Bir sudan bir ondan:)))

cansudere dedi ki...

canım hediyelerin çok şık ve güzel güle güle kullan sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım nefis olmuşlar. Mutlaka deneyeceğim. Tam benlik.
Hediyelerini de iyi günlerde kullan canım
sevgilerimle

mutfağımdan dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.En kısa zamanda denemek istiyorum...

Adsız dedi ki...

Kusura bakmayın ama ben bu bardak işini anlamadım daha açabilirisiniz

HADİYE dedi ki...

Merhaba Aslı,

Bende diğer yorumlara katılıyorum.Derya çok zarifsin.

Tatlıyla ilgili sorum var.Hazırlanışını bir solukta anlatmışsında okurken soluğum kesildi. Neden muhallebili bardakların üzerine su ekliyoruz.?
Tatlılar ıslak ıslak olmuyorlarmı?.
Ay anacım lütfen tekrar anlatta bizde yapabilelim.

Sevgiler*

Pembe Tatlar dedi ki...

Sevgili hadiye...
Bardakları ıslatıp muhallebiyi dolduruyoruz ve dolapta soğutuyoruz...
Bardaktan kolay çıkması ve hindistan cevizine rahat bulamak için bardağa su ekleyip hemen boşaltıyoruz...
Islak ıslak olmuyor...
Bende yaparken çok endişeliydim ama inan çok kolay oluyor...

ehlikeyf dedi ki...

merhaba sevgili aslı,sanırım bugün tarif toplama günümdeyim:)sitene nerelerden geldiğimi bende unuttum en son derya hanımdaydım ondan bir tarif alıp siteni tıkladım bu lokumlarda çok nefismiş diyip tarifini aldım hemen ellerine sağlık, bardaktan çıkarmıya bende takıldım ama çıkmasada kaşıklayıp yeriz napalım:))

Arzu dedi ki...

kar lokumu cok guzel gözüküyor.
acaba bende mi yapsam diyorum.
senin tariflerin cok guzel ama fotograflarında cok guzel.
yani yapacagin yoksa da sunumunda dolayı sanki yapsam dende oyle guzel yapacakmışım izlenimini veriyor.
(genelde benim yaptıklarım fiyasko ama neyse.....)

aşevi dedi ki...

hediyelerini güle güle kullan canım benim, tatlı da muhteşem olmuş ellerine sağlık:)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

cnm hediyelerini güle güle kullan

lokumlar nefis görünüyor ama 1 litreye 9 kaşık un fazla gelmezmi ?

Pembe Tatlar dedi ki...

Sevgili geziyemek lokum kıvamı için 1lt 9 kaşık un fazla olmuyor...
Sevgilerimle...

gülşah dedi ki...

bu tatlı bana çok ilginç geldi ve hemen denedim,tadı çok güzel oldu,lokum gibi gerçekten,ama benim muhallebim pişerken çok topak topka oldu,unu hafif sararana kadar kavurdum,çok kavurduğum içinmi topaklandı acaba,sütüde azar azar ekledim aslında?
birde diğer sorun ıslak bardağa doldurduğum halde suya tutup çıkarırken çok zor çıktı,bardağın dip tarafı bozuk çıktı,ve keserkende sizinki gibi yuvarlak olmadı yassılaştı,nerede yanlış yapmış olabilirim tekrar yapmak istiyorum:(
birde çorba kaşığı derken yemek kaşığınımı kasteediyoruz tariflerde,mesela ben bu tarifte normal yemek kaşığı kullandım ondanmı olmadı acaba benimki?
sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar Gülşahcığım...
Bu tatlıyı üç defada ben yaptım gerçekten çok hoş bir lezzet...

Canım seninde dediğin gibi unu fazla kavurmuş olmalısın...

Tarifi aldığım Derya ablamla konuştığumda oda çok sık yaptığını belirtmişti ve çok beğenilen bir tatlı...
Mutlaka damla sakızı olmak zorunda ben normal falım damla sakızı kullandım
Ve bardakdaki muhallebiler buzdolabında bir gece beklemeli...
Birde kullandığın bardak acaba ağız kısmı dar yuvarlak türdenmiydiki??
Ben altı üstü aynı en ölçüsüne düz bir bardak kullandım...
Kesme konusuna gelince keserken hafif yamuluyor ama ben hindistancevizine bularken elimle düzelttim...
Canım çorba kaşığı normal yemek kaşığı oluyor...
Sen doğru ölçüde kaşık kulanmışın...
Ama bardaktan çıkmaması normal değil...
Üzüldüm:(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails