2 Ekim 2009 Cuma

Güllaç

Herkese hayırlı cumalar diliyorum...
İftar Masam (3) te misafirlerime güllaç yapmıştım...
İlk defa yapmama rağmen tepside hiç kalmadı:)))
Malzemeler:
-250gr güllaç (10 adet)
-6 su bardağı süt
-3,5 su bardağı tozşeker
-2 paket vanilin
-1 çorba kaşığı gül suyu (isteğe bağlı)
-fındık,fıstık
Hazırlanışı:Süt şeker ve vanilini bir tencerede şeker eriyene kadar ısıtıp ocaktan alıp biraz ılımasını bekletin...
(Ben büyük boy dikdörtken kare borcam kullandım)
Güllaç yaprağını ikiye bölüp tepsiye yerleştirin ve üzerine süt gezdirip diğer yarısını üzerine koyup tekrar süt ekleyin...
5 adet gülaç bitene kadar bu işlemi tekrarlayıp arasına fındık serpiştirip gül suyunu dökün ve kalan güllaç yapraklarınıda aynı şekilde üst üste yaparak bitirin kalan sütü güllaçların üzerine döküp buzdolabında iki saat dinlendirip üzerini isteğe bağlı fındık,fıstık,nar taneleri ile süsleyip servis yapın....
Afiyet Olsun...

25 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık güllaçta börekte enfes öpüyorum...

Betül... dedi ki...

cnm çokkkk çoook seviyorum bak şimdi nasıl canım istedi ellerine sağlık!

Federica Simoni dedi ki...

fantastico!!! mmmm...Harika!!!

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık canım mutlu bir hafta sonu geçirmeni dilerim....
Sevgiler

e.esma.albayrak dedi ki...

her ikiside harika görünüyor ellerine sağlık
sevgiler...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik .Nefis bir görüntüsü var .Size afiyet olsun .Bende bu hafta güllac aldim ama daha yapmadim. Sevdidim bir tatli hem hafif hem lezletliu sevgiler canim öptün.

Butikpartim dedi ki...

EN SEVDİĞİM TATLILARDAN BİRİDİR,HARİKA GÖRÜNÜYOR..SİZ YAPARSINIZ DA KÖTÜ GÖRÜNÜR MÜ?:)

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık canım.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor.

güllaç benim favori tatlım şimdi kulplarda deniyorum daha pratik oluyor.hemde tek kişilik bile oluyor.
sevgilerr

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bende aynen böyle yapıyorum canım. Ama tek bir fark var. Gül suyu koymuyorum:)) Sevemedim gitti şu gülsuyunu.
Ellerine sağlık canım
İyi tatiller

istebudurhayat dedi ki...

harika bayılırım güllaca
ellerine sağlık
ayrıca kıyır böreğide en kısa zamanda deneyeceğim

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. sunumu da çok güzel olmuş...
sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Ramazanda bizde çok sık yaparız ama gül suyu eklemeyiz..Ellerine sağlık çok nefis görünüyor..


Sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

unlu böreginden bir dilim aldim cayin yanina,tatlisiz olmaz diye bir dilimde güllac'tan alsam cokmu olurki pembelim
ellerine saglik canim ikiside nefis olmus

Unknown dedi ki...

Güllaç sevilmezmi bayılırım.börekten sonra harika olur.
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

Özlem dedi ki...

ayyy ne de çok severim :))

kalpkurabiye dedi ki...

aslişkooomm:)) ellerine sağlık canımm çok güzel görünüyor ben hiç sevmem ama görüntüsü ye beni diyor yani:))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne hoş bir tatlımızdır..
her zaman sevmişimdir..
eline sağlık canım.....
sevgiler.

keskinli dedi ki...

canim hic denemedim ve yemedimde almanyada güllac bulmak cok zor
görüntüsü enfes görünüyor ama ellerine saglik sevgiler

tub@ dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Sevgiler, iyi haftasonları

aysemmutfakta dedi ki...

hiç güllaç yapmadım ama çok severim.ellerine sağlık kayseri hakkındaki fikirlerinede aynen katılıyorum sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canım eline sağlık ramazanda vazgeçilmez bit tat bence.soğuk soğuk bende çok severim.Börekte harika görünüyor.iyi pazarlar dılıyorum sevgiler arkadasım...

Adsız dedi ki...

merhabalar;
yeterince yanınızda olamadığımdan dolayı çok sevdiğim blogumu kapatıyorum..umarım bol zaman bulduğum dakikada tekrar birlikte oluruz.hoşçakalın...
mutfakgunesi.blogcu.com

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ay aman of, dünden beri yorum yapmaya çalışıyorum. pis blogger:P

ellerine sağlık canım, hele o narlı görüntü yok mu, yemesem bile beni cezbediyor:)

Aysultan... dedi ki...

Eline sağlık canım :)
ben pek sevmem ama seveni için özel bir tatlı:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails