4 Ekim 2009 Pazar

Ayva Reçeli

Eşimin Israrlarına dayanamayıp en sonunda bende yaptım:)))
Ayva reçelini eşim çok seviyor ve uzun süredir yapmamı istiyordu en sonunda elinde ayvalarla gelince yapmamak ayıp olıurdu:)))
Malzemeler:
-1kg ayva
-1kg+1 su bardağı şeker
-4 su bardağı su
-1 çay kaşığı tereyağı
-5 adet karanfil
-1 çorba kaşığı limon suyu
Hazırlanışı: Ayvaların kabuklarını soyup ortadan kesip çekirdek yatağını çıkartıp küp küp doğrayın...
(Çekirdeklerini atmayıp abir kenera ayırın)
Doğranan ayvaları tencereye koyup üzerine suyu ekleyip bir taşım kaynatıp şeker ,karanfil ,ayva çekirdeklerini ve tereyağını ayvaların üzerine ekleyip ara ara tahta kaşıkla karıştırarak kısık ateşte reçel kıvamına gelene kadar pişirip limon suyunu ekleyip 5dk daha kaynatıp soğumaya bırakın...
Reçel soğuyunca içinden karanfilleri çıkartın (acı bir tat verebilir)
Soğuyan reçeli kavanozlara koyup üzerine peçete koyup kapağını sıkıca kapatıp istediğiniz zaman servise hazırdır:))
Afiyet Olsun....


33 yorum:

FİLİZ'CE dedi ki...

ellerine sağlık cnm,recelin rengi,kıvamı çok güzel gözüküyor..Alttaki tavuk sarmasıda nefis gözüküyor,söylemeden geçemicem..
çok beceriklisin maşallah diyorum sana..sevgilerimle..

KelebekGibi dedi ki...

Cooook oldu ayva receli yemeyeli böyle görünce tadini hatirlar gibi oldum bir an :) Eline saglik

Unknown dedi ki...

ayyyy harikaaa...
ben ayva ile yapılan her şeye bayılırım...

bazen mikrodalgada bile tek başına pişiririz.. kendi şekeri ile..

ona bie bayılırım...


ellerine sağlık şekercim

Baharcicegi dedi ki...

kahvaltilarda recel olmassa olmaz benim icin rengi billur gibi ellerine saglik tam kivaminda olmus

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Istanbulda bir kere yemek nasip oldu, cok hosuma gitmisti. Senin recelde harika gorunuyor. Kirmizi renk karanfilden degilmi?

Ellerine saglik. Allah afiyetle yemek nasip etsin.

Stil Direktoru dedi ki...

Bekarken hep babam reçel yaparı onu anımsattın, ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR .. ÇOK SEVERİM MUTLAKA DENİYCEM SEVGİLERİMLE

Işıl dedi ki...

ben geldim,hoş geldim reçelinde çok şıl helede kaşık süper

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Görüntü nefis.
Eşin en güzel yolu seçmiş, eşinin ona bu kadar güzel reçel yapacağını bildiği için hiç riske atmamış ve kendi alıp gelmiş.
Afiyetle yiyin.
Sevgiyle kal.

Şehnaz dedi ki...

canım ellerine sağlık.rengi ne kadar güzel olmuş.ama bu sefer ayvada senin tarifini denemek istiyorum...ellerine sağlık...

TATESAL dedi ki...

Bende çok severim ayva reçelini ve senin reçelin rengine bayıldım şahane olmuş...Eminim tadıda öyledir...Ellerine sağlık,mutlulukla tatlı tatlı tüketirsiniz inşallah...

Aysultan... dedi ki...

Ellerine sağlık canım,severim ayva reçelini :))

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ee esiniz ayva receli istede siz yapmazmisiniz, iyikide yapmissiniz su güzellikten bizde mahrum kalmadik, ellerine saglik, renk görüntü harika, afiyetler olsun, sevgilerimle....

halime dedi ki...

canım bizde de durum tam tersi.bana kalsa evde hiç reçel eksik olmaz, ama eşim sevmeyince benim de yapasım gelmiyor.çok güzel görünüyor reçelin ellerine sağlık.rengi harika

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim ben bu recel dolu kaseyi alir giderim sevgiler öptüm

pembecikolata dedi ki...

Ellerine sağlık cnm, senin tarifin çok ilginç geldi bana tereyağını reçelde ilk defa duyuyorum.Rengi de süper olmuş, sadece çekirdeklerinden mi elde ettin bu rengi?Nefis görünüyor!
Şöyle keyifli bir kahvaltıda, mis kokulu çay,peynir, tereyağı ve ayva reçeli!!!

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

çeşit çeşit ayva reçellerini annem sayesinde gördüm ama ben de o azim yok..eşine afiyet olsun..çok güzel gözüküyor herşeyiyle..ellerine sağlık aslıcım..

Esra dedi ki...

Ellerine sağlık rengi mühteşem gözüküyor...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

çok güzel görünüyor.o kırmızılığı çekirdeklermi verdi.renginden dolayı yemeyenin de yiyesi gelir.ellerine sağlık sevgiler.

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Ellerine sağlık tabiiki eşin istediyse vede alıp geldiyse yapmamak olmazdı.
Tereyağını ilk duydum parlakmı gösteriyor?ne işe yarıyor acaba?

Sevgiler*

Unknown dedi ki...

Görüntü çok güzel. Ellerine sağlık. Benim hiç aram iyi değil reçellerle. Afiyet olsun size.

www.bambikurabiyem.blogcu.com dedi ki...

Sevgili arkadaşım,ayva reçelin harika görünüyor,rengini de vermişsin..çok severim..Aklında olsun annem ayva reçeline dolmalık fıstık kavurup koyuyor,acaip yakışıyor..sevgiler..Bambi

balböcükleri dedi ki...

ben bunun tanelerini tatlıların üzerine koyarım.bu sene ev reçel kaynıyo yapmadım ayvayı.yollasana gı accık:)

nurşen dedi ki...

Ayva reçelini ben çok sevmem,hani ah olsada yesem diyebileceğim bir reçel değil.Ama bende yapıp evde bulundurmayı tercih ediyorum,kahvaltı masalarını renklendiriyor.Eee sen yapmasan olmazdı zaten,eşin almış gelmiş artık :) ellerine sağlık canım.Allah ağız tadıyla yemek nasip etsin.
Sevgiler

pelince dedi ki...

bende uzun süredir yememiştim,nefis gözüküyor rengi...
ellerine sağlık..

Sevgiler..

Didemin Pasta Servisi dedi ki...

En sevdiğim reçel ayva reçelidir.Canım harika görünüyor.

Mutfaknotlari dedi ki...

nasılda missgibi olur bu reçelin kokusu ellerine sağlık canım

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis ve kıvamlı görünüyor,ellerine sağlık canım..

Tebriğin içinde çok teşekkürler..



Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Yorumlarınız için çok çok ama çokkk teşekkür ediyorum....
sevgili hadiye evet parlak olması için kullandım tereyağını...
Ve sevgili pembe çikolata evet sadece ayva çekirdeklerini kullanarak bu rengi elde eettim..

Pembe Tatlar dedi ki...

Sevgili düş bahçesi karanfili hoş bir aroma veresi için kullanıyorum rengini ayva çekirdeklerinden aldı....

mutfaktakizaman dedi ki...

canim hmmmm mis gibi koktu yaa bayilirim harika gorunuyor ellerine saglik..
gecen yil yapma sansim olmustu bahcemdeki ayvalardan ama bu yil olmadi ayvalarim:(((
olsun ehh hazirda yapilmisi varmi desek;)))
sevgilerimle

tub@ dedi ki...

Bayılırım ayva reçeline ve anneciğim pek güzel yapar ama senin reçelde süper görünüyor.ellerine sağlık sevgilerimle

cansudere dedi ki...

bu reçele batılırım ama reçel olarak yıyemiyorum tatlı niyetine yerim harika görünüyor canım.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails