9 Ekim 2009 Cuma

Salatalık Turşusu

Turşu bizim evin vazgeçilmezlerinden her türlüsünü severek yeriz...
Önceleri annem yapardı ama iki yıldır kendim yapıyorum tabi annemin tekniği ile:))
Biz tuşuyu ölçü ile yapmıyoruz tarifine gelince....
Malzemeler:
-salatalık (kornişon)
-süs biberi
-sarımsak
-sirke
-limon tuzu
-tuz
-su
Hazırlanışı:Salatalıkları yıkayın...
Salatalık ve biberlere iğne batırın...
İstediğiniz büyüklükteki kavanoz yada pet şişenin yarısına biber ve salatalık doldurup sarımsak koyup kalan salatalık ve biberleri tekrar sarımsakların üzerine koyup en üste tekrar sarımsak koyun...
Sarımsakların üzerine limon tuzunu ekleyip sirke ,tuz ve suyunu ekleyip ağzını sıkıca kapatıp serin bir yerde yaklaşık 1 ay muhavaza edip istediğiniz zaman tüketebilirsiniz...
Afiyet Olsun...

27 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerin dert görmesin canım.afşyetle yiyin.

akasyakokusu dedi ki...

Pembişim yerim ben buuu kornişonları...birer lokmalık yahu..
eline sağlık ne diyim..bir ay sonra ağzını ilk açan ben olacama haa:)) ona göree.

newlife dedi ki...

sonbahar geldi kışlıklar hazırlanıyor tabi ellrinize sağlık afiyetle yiyin inşlh:)

Aysultan... dedi ki...

Aslı canım benim ellerine sağlık:)
turşuya baylırımmm

halime dedi ki...

çok güzel turşun.ellerine sağlık.benim de annem yaptı bana ne zamandır yayınlayacam ...

Adsız dedi ki...

ELİNE SAGLIK CANIM.TARIFINE GORE YAPCAM HAFTASONU.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Annemde turşuyu tarif ederken hiç ölçğ veremez. Göz kararı yapar. bende bir türlü bu lazzeti yakalayamam.
Canımturşun harika. Ah birde sirkenin ve suyun ölçüsü olsa:)))
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Yok yok allahtan yakın degilsin kesin soluğu senin kapıda almıştım:)))canım harikasın ya bütün kışlıklar hazır.ALLAH ağız tadıyla yedirmek nasip etsin sevgiler arkadaşıma...

Şehnaz dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK...AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...

nalan dedi ki...

ofiste bizim için yemek pişiren bayanlar da sizin gibi hamarat. geçen gün kışın ofiste yemeklerde yiyeceğimiz lahana turşularını kurdular hemen şipşak :)
bir de güzel görüntüleri var ki sormayın gitsin.

tatlilar gülcandan dedi ki...

Benim marifetli canim ellerine saglik . Kisin yemeklerin yaninda afiyetle yeyin .Sevgiler öptüm.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ben bloglara bakarken annem bile sordu o turşuyu kim yapmış ne güzel görünüyor diye. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Didemin Pasta Servisi dedi ki...

Turşuya bayılırım.Yakın zamanda bende kurdum.Nerdeyse bitti.Eminim olunca seninkide hemen tükenecek.Ellerine sağlık.

reyyan dedi ki...

canım ben turşuyu çok severim özellikle salatalık turşusunu.
ölçüleri olsa idi ne güzel olurdu,belki bu sayede bende yapabilirdim.

sevgiler..

Unknown dedi ki...

Benim tursumda sizin oradan geldi bu yıl bana:))
ben hiç beceremen.salatalıkların içi boşalır,yumuşar.
sağolsun bi komşumun annesi yapıp gönderdi kayseriden.
Seninkide ne güzel görünüyor.
Afiyetler olsun tatlım.

Adsız dedi ki...

oyyy canım çekti güzelliklere bakın yaaa... Elinize sağlık afiyetle yemek nasip olur inş.. Bu arada yeni temanızda çok tatlı olmuş :) pembiş pembiş

eyerhagu dedi ki...

canım ellerine sağlık turşuda aşşağıdaki patateste süper olmuş çok öptüm şeker

herşeyden azıcık dedi ki...

bir tek salatalık ve fasülye turşusunu severim o yüzden bu kış sizdeyim madem kurdun değilmi? :)) Harika olacağına eminim Allah ağız tadıyla yemeği nasip etsin ayrıca patatesi bugün yapıyorum sonucu anlatırım ben sana :))

mutfakcini dedi ki...

benim de vazgeçilmezlerimden turşu.Kış sofralarında her yemeğin yanında mutlaka bulunur.Kavanoz kavanoz kurdum turşularımı ben d e:) Ama kornişona geç kaldım.Ellerine sağlık canım ,çok leziz göünüyor .

Birsel ve İrem dedi ki...

Marhaba. Afiyetle yersiniz, inşallah, ellerine sağlık. Ben turşu yapmayı pek beceremiyorum. Görümcelerim sağolsun, hazırlayıp, gönderiyorlar Kırşehir'den. Özellikle Gönül ablamın yaptığı acur turşusuna bayılıyorum. Sevgiler...

pelince dedi ki...

Bende denemek istiyorum,tutmazsa ne yaparım bilmem ama :) seninki nefis gözüküyor.. ellerine sağlık...

sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

aslıcım ellereine saglık ben en cok tursuda salatalık ve fasulyeyi severim ellerine saglık afiyetle yemek nasip eder allahım inş.
sevgiler

balböcükleri dedi ki...

diyettekiler yiyebilirmi:)bu diyet bozmayan turşuya benziyo:))

*kelebekana*-* dedi ki...

benim yaptığım turşular eriyor anneme yaptırıyorum ...

esengül dedi ki...

çok güzel görünüyorlar,ellerinize sağlık,afiyet olsun şimdiden :)
turşu bizdede vazgeçilmez helede acı olursa...
iyi hafta sonları...

Butikpartim dedi ki...

Bizim evde turşu yapan yok ama çok severim.Hazırlarla idare ediyoruz ama tabi evde yapılan gibi olmaz.Sizinki süper olmuştur eminim..

kalpkurabiye dedi ki...

bu tarif evlenince lazım olacak bana turşucu ile evlenicem çünküü turşu yapıcı veya satıcı diill yiyici :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails