15 Mart 2009 Pazar

Salyangoz Börek


Malzemeler:
-4 adet yufka
-4 adet patates (haşlanmış rendelenmiş)
-2 adet yumurta
-200gr tereyağı (eritilmiş)
-1/2 kalıp beyaz peynir
-1 çay bardağı süt
-4 çorba kaışı yoğurt
-1/2 demet  dereotu
-tuz,pulbiber,karabiber
Üzeri için: 1 adet yumurta
Hazırlanışı:Dereotunu ince ince doğrayıp peyniri çatal ile ezin
 Derin bir kase içinde yumurta, süt, yoğurt ve tereyağını çırpıp patates, peynir, dereotu ve baharatları ekleyip karıştırın.
İlk yufkayı düz zemine serip patatesli harçtan bol miktarda  her tarafına  sürün ikinci yufkayı da ilk yufkanın üzerine serip aynı şekilde patatesli harçtan her tarafına sürün tüm yufkalar bitene kadar aynı işlemi yapın.
Hazırlanan yufkaları rulo şeklinde sarıp ortadan ikiye kesip üzerini nemli bez ile örtüp buzdolabında  yaklaşık 2 saat dinlendirin
Dinlenen böreği 1 parmak kalınlığında kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip üzerlerine yumurta sürün.
Önceden ısıtılmış 175derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin..

(evde dereotu olmadığı için ben kullanmadım).

Afiyet Olsun :)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ben bu böreği 6 yufka ile yapıyorum ve yoğurt koymuyorum birde böyle denemeke lazım..

TATESAL dedi ki...

Bugün senden tarif yazma günüm canım,harikasın...Tarifler çok net ve güvenilir,teşekkürler....Salyangoz,kabaklı ve gökkuşağı böreklerin tariflerini yazdım....

gülcen dedi ki...

bu böreği ben yapmasınıda yemesinide çok seviyorum ellerine sağlık arkadaşım bende beklerim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails