29 Eylül 2020 Salı

Alman Tipi Salatalık Turşusu (gewürzgurken)


 

Merhabalar :)
Daha önce marketlerden alıp bayıla bayıla yediğim bu harika turşunun tarifini geçen yıl tesadüfen bir sitede görmüştüm denemek amaçlı iki kavanoz yaptım ve sonrasında daha çok yapmadığım için pişman olmuştum :)
Şimdiye kadar yediklerimden kat kat daha lezzetli olan bu turşuyu tamda zamanıyken sizlerde mutlaka yapın:)
(vermiş olduğum ölçü 1 lt  kavanoz için)

Malzemeler:
-yeteri kadar kornişon
-1 adet küçük kuru soğan (ben mor soğan kullandım)
-1 adet küçük kırmızı biber
-6-7 diş sarımsak
-2 adet defne yaprağı
-7 adet tane kara biber
-1 tatlı kaşığı kişniş
-1 tatlı kaşığı sarı hardal tohumu
-1 tatlı kaşığı toz şeker
-1 çorba kaşığı kaya tuzu
-1 su bardağı elma sirkesi
-dereotu
-kaynar su
Hazırlanışı: Kornişonları yıkayıp suyunu süzdürün.
Kavanozun tabanına halka şeklinde iri doğranmış soğan, biber ve iki diş sarımsak koyup kavanozun yarısına kadar tekrar salatalık koyup iki diş sarımsak defne yaprakları, kara biber, kişniş. sarı hardal tohumunu koyup kavanoz dolana kadar tekrar salatalık koyun.
Kalan iki diş sarımsak, sirke, tuz, şeker ve bir tutam dereotu koyup ağzına kadar kaynar su koyup kapağını sıkıca kapatıp kavanozu ters çevirip bir gece bekletip serin bir yerde 3 hafta beklettikten sonra istediğiniz zaman açıp tüketebilirsiniz.

Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails