5 Şubat 2010 Cuma

Portakallı İrmik Tatlısı

Canlarım arkadaşım için ettiğiniz dualar ve güzel yorumlarınız için hepinizin yüreğine sağlık hepinizden Allah razı olsun...

Yiyen herkesin beğenisini kazanan nefis bir lezzet:)
Malzemeler:
-1 paket kedili bisküvi
Muhallebisi İçin:
-1 lt süt
-2 kahve fincanı un (küçük fincan)
-1,5 çay bardağı şeker
-100gr margarin
Portakallı Muhallebi İçin:
-1 su bardağı portakal suyu
-2 adet portakal kabuğu rendesi
-1 su bardağı irmik
-3 su bardağı şeker
-4 su bardağı su
-1,5 çorba kaşığı nişasta
Islatmak İçin: 2 su bardağı süt
Hazırlanışı:Kedidili bisküvilerini süte batırarak ıslatıp büyük kare borcama yerleştirin...
Muhallebi için tencereye unu koyup hafifçe kavurup yavaş yavaş sütü ekleyip orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirip şeker ve margarini ekleyip iyice karıştırıp ocaktan alıp sıcak olarak kedidillerinin üzerine dökün...
Portakallı muhallebi için bütün malzemeyi tencerede karıştırıp orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirip ocaktan alın ve beyaz muhallebinin üzerine döküp ılımasını bekleyin...
Ilıyan tatlıyı buzdolabında yaklaşık 3 saat dinlendirip servis yapabilirsiniz...
Afiyet Olsun...

46 yorum:

The Missing Piece dedi ki...

ellerinize sağlık... denemeli bu tarifi :)

Şehnaz dedi ki...

aslıcım bu tarife bayıldım..çok lezzetli görünüyor...bemde portakallı bir birşeyler yapmak istyoedum...ellerine sağlık canım......

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aslıcığım ellerine sağlık.Uzun süredir aldığım ama tarif bulamadığım için yapamadığım kedi dili bisküiler vardı. Senin tarifini deneyeceğim.Umarım yakınının sağlığı için tez zamanda iyi haberler alırsınız.İzmirden sevgiler.Mine

Federica Simoni dedi ki...

che delizia!complimenti!!!

icimdeki yolculuk dedi ki...

ayy süper görünüyo aslım ya benim kek tarumar oldu ya tarif bakıom senden truf yapacam ama 200 krema bu hangi krema ki nası bişi ben anlamadım:)))

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık aslıcım.yine harika bir tat sunmuşsun.sevgiler.

Aysultan... dedi ki...

Rengi çok güzel :)
en az senin kadar tatlı olmuş, bu tatlı;)
ellerine sağlık kuzum,öpüyorum şeker yanaklarından:)

Unknown dedi ki...

portakal girmiş işin içine denemek şart olmuş ...
irmik tatlısını yapardım ama bi de portakallı dememem lazım
paylaşım için teşekkürler elinize sağlık ..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Aslı'cığım ellerine sağlık.Yine süper görünüyor canım:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Güzel yorumlarınız için hepinizin yüreğine sağlık....

Fundacığım kremayı sormuşun??
Marketlerin peynir süt reyonlarında oluyor genelde!!
Küçük süt kutuları gibi krema pasta ve yemekler için yazıyor üzerinde...
Umarım yardımcı olabilmişimdir canın...

LEZZETİKRAM dedi ki...

ne güzel bir renk bu böyle ,çok nefiss
sevgiler

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık Aslı'cım(arkadaşına acil şifalar diliyorum tekrardan..)

sevgiler

keskinli dedi ki...

canim arkadasin icin cok gecmis olsun bu mübarek günde rabbim tüm hastalara sifalar versin insallah amin

tatlida enfes görünüyor renk uyumu sahane ellerine saglik sevgiler

CAHİDE dedi ki...

Mis kokulu bir tatlıdır sanırım ellerin dert görmesin canım...

icimdeki yolculuk dedi ki...

iyiki sordum ben gidip bildigim pasta kreması alacaktım:)) mrci şekerim inşallah onu beceririm

Unknown dedi ki...

Canim süper görünüyor ben sütlü tatlilari seviyorum afiyetler olsun.Hayirli aksamlar öptüm.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Pembe şekerim sen tek kelimeyle harikasın.Her yönünle.Seni kocaman öpüyorumm..

elif dedi ki...

nefis görünüyor aslıcım.tam da kış aylarına göre nefis bir tatlı.ellerine sağlık canım.sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

renk ve koku yeter nefiss şifa olsun

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ne kadar degisik bir tarif, hosuma gitti:) Ellerine saglik.

sevimlimutfak dedi ki...

Çok güzel olmuş canım, portakallısını hiç denememiştim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hmmm, nefis portakal tadinda kimbilir nasil da fresh bir tada sahiptir bu tatli?? Denemeye deger diyorum sadece ve ellerine de saglik arkadasim.

Sevgilerimle

aleyna dedi ki...

ASLICIM ELLERİNE SAĞLIK.BİZİM KIZLAR GELDİĞİNDE YAPMALI BUNDAN BAYILIRLAR.SEVGİLER TATLI ARKADAŞIM

nuralp dedi ki...

ASLI'CIM ELLERİNE SAĞLIK..

Unknown dedi ki...

Aslım canım ellerine sağlık harika ol
muş sunumda süper.Mutlu hafta sonla
rı kocaman öpüyorum...

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık çok nefis görünüyor...

komançi dedi ki...

çok lezzetli görünüyor :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok keyifli çok çok hoş bir tarif olmuş aslıcığımm.
ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım eminim çok da lezzetli olmuştur:))

Ayşe dedi ki...

Ellerine sağlık.

e.esma.albayrak dedi ki...

canım ya arkadaşına çok üzüldüm allah şifalar versin inş.
en ısa zamanda mutlu haberleri bekliyoruz..

cansudere dedi ki...

ellerin dert görmesin canım sevgiler..

Hatice dedi ki...

nefis görünüyor, sunumu da çok hoş olmuş, ellerine sağlık canım.
arkadaşına da geçmiş olsun, en kısa zamanda iyi haberlerini almanız dileğiyle...
sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık..
nefis bir lezzet..
Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

selamun aleykum Aslisko,

rabbim sifa versin arkadasina.insALLAH eski sagligina doner.

ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

canım içinde portakal olursa o tatlı yenmezmmi.Ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun....

Işıl dedi ki...

denenecekler lıstesınde öne geçtı portakallı tarıfın

Didemin Pasta Servisi dedi ki...

Aslıcım yorumun için çok teşekkür ederim.Nefis görünüyor ellerine sağlık.

eldivenlerim dedi ki...

muhteşem bir görüntü, ellerine sağlık arkadaşım.....

Unknown dedi ki...

Aslı eline sağlık, hem lezzetli hem hafif bir tatlı olmuş..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok beğendim.En kısa zaman da deneyeceğim.
Sevgiyle kal.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Aslıcım, harika görünüyorlar hepsi, özellikle irmikli tatlılara hastayım, bunu demniycem, her hafta mutlaka irmikli bişeyler pişer bizim evde, ellerine sağlık canım. Güzel yorumların için çok teşekkürler canım, sevgiyle kal.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Aslıcığım, enfes görünüyor. Çok şık görünüyor. Misafirlerime mutlaka yapacağım.

Mimosa Café dedi ki...

nefis bir sunum.
çok da hafif bir tatlıya benziyor. eline sağlık canım.

Yasemin dedi ki...

Aslı hanım merhaba su bardağı ölçünüz 200 ml` lik olanlardan mi tatlıyı çok beğendim yapmak istiyorum umarım cevap verirsiniz

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar Yasemin hanım...
Yorumunuz taslaklarda kalmış geç dönüş yaptığım için özür dilerim...
Klasik su bardaklarından kullanıyorum ben hemen hemen 200ml civarlarında evet...

Sevgiler:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails