17 Şubat 2010 Çarşamba

Ezogelin Çorbası

Malzemeler:
-1 çay bardağı kırmızı mercimek
-1 çay bardağı bulgur
-1 çay bardağı pirinç
-1 adet kurusoğan
-1 adet patates
-1 adet havuç
-1,5 çorba kaşığı salça
-tuz,karabiber,pulbiber, kırmızı tozbiber
-zeytinyağı
-sıcak su
Hazırlanışı:Soğan ,pataes ve havucu minik minik doğrayıp zeytinyağı ile beraber tencereye koyup soğanlar pembeleşene kadar kavurun...
Kavrulan sebzelere salça ve baharatları ekleyip karıştırın...
Pirinç, bulgur ve mercimeği yıkayıp suyunu süzüp sebzelere ekleyip yeteri kadar sıcak suyunu ilave edip sebze ve bakliyatlar iyice yumuşayana kadar kısık ateşte kaynatın...
Pişen çorbayı blendırdan geçirip kaselere koyup servis yapın...
Afiyet Olsun:)

30 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.bu hava da sıcacık ne güzel gider.sevgiler.

Işıl dedi ki...

AYY TAM ÖĞLE PAYDOSU SAATİ YEMEĞE SANAMI GELSEM

Unknown dedi ki...

Canımmm bende isterimmmm şöle duma
nı tüten bir kase:))Ellerine sağlık
kocaman öpüyorum...

CAHİDE dedi ki...

Mmmm! İştah kabartan bir görüntü,ellerine sağlık canım...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık bitanemm nefis görünüyor bu çorbayı yaparken dünyanın enn özel yemeğini yapıyormuş gibi görünürüm öyle söyler bizimkiler çok özenli bir çorba benim için çokseviyorum diyemidir nedir:)) ellerine sağlıkk:)) bu arada söylemezsem çatlıcam önümüzdeki günlerde seni şaşırtabilirimm kendi çapımda tabii:))
öpüyorumm kocamann:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aslıcığım eline sağlık Bloğumda tarifini yayınladıktan sonra yapmamıştım .Senin tarifini görünce aklıma geldi .Sevgiler.Mine

aleyna dedi ki...

aslıcım ellerine sağlık.bende çok severim oğlum sebze tahıl yemediği için turuncu çorba diye kandırıp yaptığım bir çorba.bende kesinlikle limonlu içerim.şifa olsun kayseri soğuğunda.sıcakları özledimm

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine saglık aslıcım nefis olmuş
afiyet bal olsun ..

Atike Momini Ziya dedi ki...

kışın vazgeçilmezidir çorbalar... ezogelin çorbasını da çocuklardan sebep sık sık yaparım. ellerine sağlık. dışardaki soğuğa nede iyi gelirdi şimdi...ımmmmmmm

Unknown dedi ki...

ezogeli çorbası ülkemin çorbası ..
çok leziz bir çorba
bende yaptım geçenlerde..
bunun birde hikayesi varki çok üzücü merak ederseniz bana bir bakın derim
ellerinize sağlık yanın da limonu ile süper bir çorba..

ALKIM dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK BAYILIRIM BU ÇORBAYA SEVGİLER...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım çekti gidim dolabtan çıkarayım da ısıtıp içeyim:)

Ellerine sağlık tatlımm, enfes görünüyor..

tugbatugba dedi ki...

ah ah çok severim ezogelini amam bazen midemi çok rahatsız eder nedendir bilmem...

Unknown dedi ki...

bizimkiler bulgur oldugu için yemiyor maalesef bu çorbayı.ama ben bayılırım.senden bir kase aldım o yüzden.ellerine saglık.

Şehnaz dedi ki...

TATLIM ELLERİNE SAĞLIK..NE GÜZEL SICACIK.......

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık çok severim.Afiyet şeker olsun...
Sevgiler arkadasıma...

hanife dedi ki...

bu kış gününde nefis bir çorba eline sağlık

Adsız dedi ki...

selamun aleykum Aslisko,

ellerine saglik,corban cok guzel gorunuyor.:))

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

çok sevdıgım bır çorbadır ellerıne sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Canim cok güzel görünüyor sicak cikolata ve nefis corcan ellerine saglik afiyetler olsun
sevgiler canim öptüm.

Sevtap dedi ki...

ohohohoh süper süper gözüküyor ellerine sağlık arkadaşım

ELİF dedi ki...

Çok leziz gözüküyor,
ellerine saglık canım...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ASLICIM ŞİFALAR OLSUN İNŞ SEVGİLERİMLE

Emel Kurt dedi ki...

Selam ellerine saglik,cok severim.En kisa zamanda denemek isterim. Sevgiler.

tub@ dedi ki...

mmm bu soğuk günlerde ne iyi gider :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

aslıcım nede güzel olmuştur canım.
afiyetlerle sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

lezzet ve vitamin deposu harika bir çorba
ellerine sağlık

Aysultan... dedi ki...

Boğazımda bir tuhaf bugün:( olsa içerdim kuzucuğum ellerine sağlık:))

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Nasıl canım çekti şimdi. Haftasonu yapılacak :)
Sevgiler.

Zehra Gürgen dedi ki...

Benim en sevdiğim çorbadır. Geçen gün yapmıştım , kışın tadına doyum olmuyor gerçekten..

ellerine sağlık canım içenlere de afiyet olsun :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails