29 Kasım 2013 Cuma

Biberli Ekmek



Malzemeler:
-1 paket tereyağı (oda sıcaklığında)
-2 adet yumurta
-1 çay bardağı süt
-1 çay bardağı su
-1 paket toz maya
-2 çorba kaşığı şeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-aldığı kadar un
Üzeri İçin:
-2 çorba kaşığı biber salçası
-2 adet kuru soğan
-1 çay bardağı zeytinyağı
-pul biber
Hazırlanışı: Hamur için derin bir kab içerisine bir miktar un koyup malzemeleri sırasıyla ekleyip ele yapışmayan yumuşak  hamur yapıp üzerini nemli bez ile örtüp 20 dk dinlendirin.
Üzeri için kuru soğanı yemeklik doğrayıp salça, zeytinyağı ve pul biberi ekleyip karıştırın.
Dinlenen hamuru hafif unlu zeminde elinizle bastırarak fırın tepsisi ebatında büyütüp yağlanmış fırın tepsisine yerleştirip 30 dk bekletin.
Beklettiğiniz hamurun  üzerine salçalı karışımı eşit şekilde yayıp önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında altı kızarana kadar pişirip ılıdıktan sonra dilimleyerek servis yapın.

Afiyet Olsun :)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

hatay da cok yaparız bunu elınze saglık cok guzel olmus

esmaa:) dedi ki...

çok hoş görünüyor en kısa zamanda deniycem aslıcım sofran çok hoş görünüyor yine bende pembe ve tonlarını çokkk seviyorumm sevgiler esmaa

Adsız dedi ki...

tarifi gorunce sevindim pazar kahvalti icin yapmaliyim tesekurler krem santi kurabiyi denedim super oldu ben az tahin koydum birde ceviz super oldu pazartesi rabbim izin verirse etli bugday corbasini yapmak istiyom amma duduklum yok olur demi sizce normal tencerede supersinniz tsevgilerimle belcikadan zeynep

Pembe Tatlar dedi ki...

Emek Kafee mesinde acılı derler bende mersinde öğrendim :)

Esmacığım teşekkür ediyorum sevgiler :)

Zeynepciğim canım çok teşekkür ediyorum...
Etli buğday çorbası için etin ve buğdayın yumuşak olması lazım tabikide tenceredede haşlayabilrsin ama biraz zaman alır :) Sevgiler...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails