30 Ocak 2014 Perşembe

Patates Hamurlu Poğaça



Herkese merhabalar....
Ağızda dağılan yumuşacık bir lezzet... Şiddetle tavsiye edilir :)

Malzemeler:
-2 adet patates (haşlanmış ezilmiş)
-2 adet yumurta (sarıları üzerine) 
-1 su bardağı süt
-1 su bardağı yoğurt
-1 su bardağı sıvı yağ
-1 çorba kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
-2 çorba kaşığı şeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 paket toz maya
-aldığı kadar un (5-6 su bardağı)
Üzeri İçin: yumurta sarısı, susam
Hazırlanışı: Derin bir kab içerisine bir miktar un koyup patates ile birlikte diğer kalan malzemeleri ekleyip ele yapışmayan yumuşak hamur yapıp üzerini nemli bez ile örtüp 30dk dinlendirin.
Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopartıp yassılayıp şekil verip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
Hazırladığınız poğaçaların üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirip tepside 30dk bekletip önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirip servis yapın.

Afiyet Olsun :)



6 yorum:

Ferkay dedi ki...

Harika görünüyor, ellerine sağlık Aslıcım aldım notumu deneyeceğim canım.

birsence dedi ki...

aslııııııııı bayıldım yarım yapıyorum.. ohhh misss mis...

Adsız dedi ki...

Merhaba aslicim ben patatesli hamur pogca denemek istiyorum ama bir sorum olacakti hamur parca koparin sonra yasti sekil verin demisin oklavaylami sekil veriyorsunuz birde ben arasina tereyagli hashas sursem ve zarf sekil kapartsam olurmu cevaplarsaniz ssevinirim sevgilerimle zeynep belcikadan narli pasta denedim tavuk paca corbasin super oldu takibe devam supersin canim ya

selda dedi ki...

Elinize saglik. Sanki kayseride satilan keteler gibi buyuk gorunuyor fotodakiler. Mandalina kadar bezeler o kadar inceltilip buyuyecek mi. Yoksa fotoda normalden buyuk mu cikmis.

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar Zeynepciğim...
Canım şeklini elimle veriyorum... Oklava hamuru basık yapıyor...
Elimle yassılıyorum :)
Canım haşhaşı patatesli hamurun arasına sürersen çok hoş olmaz...

Sevgiler.... :)

Seldacığım Mandalina büyüklüğünde hamur alıp elinle yassılayıp tapsiye koyduğundada biraz mayalandırıyorsun yani hamur iki katı büyüyor...
Birazda yakın çekim olunca...

Kayserilimisin sen ? :)

selda dedi ki...

Evet Kayseriliyim. Kayseride yasiyorum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails