29 Ocak 2014 Çarşamba

Nohutlu Sütlü Pilav




Malzemeler:
-1 su bardağı pirinç (sıcak su ile 20-30 dk ıslatılmış)
-1 su bardağı nohut (haşlanmış)
-1 su bardağı sıcak su
-1/2 su bardağı sıcak süt
-3 çorba kaşığı tereyağı
-2 çorba kaşığı zeytinyağı
-2 adet kesme şeker
-tuz
Hazırlanışı: Islattığınız pirinçleri yıkayıp suyunu süzdürün.
Pilav tenceresine yağları koyup tereyağı eriyince pirinçleri ekleyip kısık ateşte pirinçler tane tane olana kadar (yaklaşık 10 dk) kavurun
Kavrulan pirinçlere sıcak su, süt, nohut, şeker ve tuzu ekleyip kaynamaya başlayınca tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte pirinçler suyunu çekene kadar pişirip ocaktan alıp 20 dk dinlendirip sıcak olarak servis yapın.

Afiyet Olsun :)


6 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım :) yumuşacık bir pilav olmuş bence :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

süt ilk kez duydum. nası bi etkisi oluyor canım?
nohutlu pilava hiç dayanamam çok severim. ellerine sağlık :)

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Pilavi hic sutle denemedim daha oncede duymamistim. Farkli oluyormu

Pembe Tatlar dedi ki...

Yorumlarınız için yüreğinize sağlık canlar :))
Çok hoş bir lezzet veriyor süt...
Hep sade sütlü pilav olarak yapıyordum bende ilk defa nohutlusunu yaptım baktım harika bir sonuç hemen paylaşmak istedim :)

Sevgiler :)

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık sütle nasıl oluyor çok merak ettim doğrusu pilav yapınca ilk işim böyle denemek olacak sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ben denedim gercekten cookkk guzel oluo ellerinize saglik zaten artik bu blogdan cikamiyorum pastalar yemekler hep burdan:-) cok tesekkurler:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails