19 Ocak 2014 Pazar

Elmalı Portakallı Kurabiye



Malzemeler:
-1 adet yumurta
-125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
-1 çay bardağı pudra şekeri
-1 su bardağı nişasta
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 çay bardağı yoğurt
-2 paket vanilin
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-aldığı kadar un 
İçi İçin:
-2 adet elma
-1 adet portakal kabuğu rendesi
-3 çorba kaşığı şeker
-1 çay bardağı ceviz
-1 çay kaşığı tarçın
Üzeri İçin: pudra şekeri
Hazırlanışı:İçi için elmaların kabuklarını soyup şekeri ile birlikte tavaya koyup orta ateşte suyunu çekene kadar pişirip ocaktan alıp soğumaya bırakın.
Soğuyan elmalı harca portakal kabuğu, ceviz ve tarçını ekleyip karıştırın.
Derin bir kab içerisine bir miktar un koyup kalan malzemeleri ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamur yapın.



Hazırlanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp düz zemin üzerinde merdane ile çok fazla inceltmeden oval şekilde açıp uc kısımlarından birer parmak boşluk bırakarak bıçak ile 1cm aralıklarla şeritler kesin.
Hamurun uc kısmına elmalı harçtan koyup rulo sarıp ay şekli verip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirip fırından çıkartıp soğumaya bırakın.
Soğuyan kurabiyelerin üzerlerine pudra şekeri serpiştirip servis yapın.

Afiyet Olsun :)

4 yorum:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Şekline bayıldım, ellerine sağlık canım 😊

Özgen dedi ki...

Nefis olmuşlar ellerine sağlık elmalı herşeye bayılırım ben de elmalı tartımı yayınladım gözatarsan sevinirim sevgiler...

selda dedi ki...

Elinize saglik. Cok guzel gorunuyor. Ben bu hamur Ile kac kurabiye cikar ve daha kitir bir kurabiye icin puf noktalari nelerdir onlari sormak istiyorum. Benim kurabiyelerim yumusak oluyo.

Pembe Tatlar dedi ki...

Selda hanım saymadım kaç adet çıkıyor diye ama 20 tane rahat çıkıyor...
Kurabiye hamurunda pudra şekeri ve nişasta olduğu için kıtır bir tarif ama bu tarz iç harçlı kurabiyeler durdukça yumuşuyor kaçınılmaz :)
Ama denediğim en kıtır hamur diyebilirim... Sevgiler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails