12 Temmuz 2016 Salı

Kısır



Kısır geleneksel gün oturmalarımızın vazgeçilmez lezzetlerinin başında gelir hep :) 
Asma yaprağıyla, marulla, turşuyla kısaca hepsiyle ayrı bir tat, lezzet bırakır ağızlarımızda...
Bu nefis lezzeti tam ölçü ile sizlerle paylaşıyorum.

Malzemeler:
-5 çay bardağı köftelik ince bulgur
-2 çay bardağı kaeynar su
-1 adet domates
-2 adet salatalık
-1/2 maydonoz
-2-3 dal nane
-6-7 dal taze soğan
-1 adet kuru soğan
-3 diş sarımsak
-2 adet limon
-1 çorba kaşığı biber salçası
-2 çorba kaşığı nar ekşisi
-tuz, kara biber, pul biber, kimyon (ben baharatların hepsinden 1 çay kaşığı kullandım)
-1,5 çay bardağı zeytinyağı
Hazırlanışı: Bulguru derin bir kab içerisine koyup üzerine 2 çay bardağı kaynar suyu döküp karıştırın ve ağzını kapatıp 10-15 dk bekletin.
Kuru soğan ve sarımsağı ince olacak şekilde küçük, küçük doğrayıp zeytinyağında pembeleşene kadar kavurup biber salçası ve baharatları ekleyip 2-3 dk daha kavurup ocaktan alıp sıcağıyla bulgura ekleyip karıştırıp tekrar ağzını kapatıp 5 dk daha bekletin.
Limonların suyunu sıkıp domates ve salatalıkların kabuklarını soyup  küçük, küçük nane, maydonoz ve yeşil soğanı ince olacak şekilde  doğrayın.
Dinlenen bulgura domatesi ve limon suyunu ekleyip 10-15 dk yoğurup nar ekşisi ve doğradığınız diğer malzemeleri ekleyip karıştırıp yanında turşu ve marul ile servis yapın.

(ben lezzet açısından kısıra çok yakıştığını düşündüğüm için mor lahana doğradım arzuya göre 4-5 yaprak marulda doğrayabilirsiniz)
Afiyet Olsun :) 

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails