10 Mart 2014 Pazartesi

Krem Şantili Poğaça



Malzemeler:
-250 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
-1 poşet toz şanti
-2 adet yumurta (sarıları üzerine)
-1 su bardağı ılık süt
-1 paket toz maya
-1 tatlı kaşığı tuz
-aldığı kadar un
Üzeri İçin: susam, çörek otu, yumurta sarısı
Hazırlanışı:Derin bir kab içerisine bir miktar un koyup kalan malzemeleri sırasıyla ekleyip ele yapışmayan yumuşak hamur yapıp üzerini nemli bez ile örtüp 30 dk dinlendirin.
Dinlendirdiğiniz hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirip üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam çörek otu serpiştirip tepside 30 dk bekletin.
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirip isteğe bağlı sıcak, soğuk servis yapın.

Ben poğaçaları boş yaptım siz isteğe bağlı peynirli, zeytinli patatesli yapabilirsiniz.


Afiyet Olsun :)

8 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

Denemek istediğim bir poğaça hep erteliyorum ellerine sağlık canım :)

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Aslıcım krem şantinin nasıl bir katkısı oluyor merak ettim ellerine sağlık

birsence dedi ki...

aslişko ahtım var sana bir poğaça yemeğe geleceğim :)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık balım bu poğaçalar nefis oluyor :)
afiyetle..

Adsız dedi ki...

slm kaymaklı bazlama ve patlıcan ezmesi tarıflerini verirmisin tesekkkurler

karamel mutfak dedi ki...

Uzun zamandır denemek istediğim bir tarif emegine saglık canım.

Pembe Tatlar dedi ki...

Yorumlarını için yüreğinize sağlık...
Sevgili Ayşenin Mutfağı krem şanti ayrı bir lezzet verdi çok beğenildi denerken tedirgin oldum ama kesinlikle değer :))
Birsenciğim inşallah bir gün oda olur :)
Sevgili Adsız tariflerim sırasıyla yayınlanıyor :)

Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Bu tarifi hep görüyorum ama nedense acaba diyorum? Bir poğaça da krem şanti nasıl olur? Nasıl bir tad oluyor?
Güzel oluyordur elbette ama benim gibi düşünenler de vardır heralde.. Görüntü güzel. Ellerinize sağlık :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails