12 Mart 2014 Çarşamba

Kaymaklı Minik Bazlama



Ağızda eriyen bu harika lezzeti mutlaka deneyin derim... :)

Malzemeler:
-3 su bardağı ılık süt
-3-4 çorba kaşığı kaymak
-1 su bardağından biraz az sıvı yağ
-1 paket toz maya
-1 tatlı kaşığı tuz
-aldığı kadar un
Hazırlanışı: Derin bir kab içerisine bir miktar un koyup kalan malzemeleri sırasıyla ekleyip ele yapışmayan yumuşak hamur yapıp üzerini nemli bez ile örtüp 30dk dinlendirin.
Dinlenen hamuru 3 eşit bezeye bölün.
İlk bezeyi hafif unlu zeminde merdane ile  kurşun kalem kalınlığında açıp bardak ile yuvarlaklar kesin (ben çaydanlık kapağı kullandım)
Kestiğiniz yuvarlakları ısıtılmış teflon tavaya koyup kısık ateşte arkalı önlü kızarana kadar pişirin.
Diğer iki bezeyi de aynı şekilde hazırlayıp pişirin ve  sıcak olarak servis yapın.

Afiyet Olsun :)

12 yorum:

nisamla dedi ki...

ne güzeller minik minik hemde kaymaklı eline sağlık :)
tıkarken kıymalı bazlama diye okudum biliyor musun bir baktım kaymaklıymış :)

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık aslıcım kahvaltı da sıcacık yağ sürüp yemesi ne iyi olurdu yaaa sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim denedim guel oldu sevgilermle zeynep

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım afiyetler olsun :) Sevgiler...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık biz bu çöreğe kaba çörek diyoruz çok lezzetli oluyor sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kaymak kahvaltı kaymagı mı acaba kolay gelsin

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar evet kahvaltılık kaymak...
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Teşekkür ediyorum ilginize severek begenerek takip ediyorum sizi sevgiler

HIRSIZ-POLIS dedi ki...

Kaymak yerine krem peynir kullansak olur mu acaba?

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar Hırsız-Polis...
Krem peynirle hiç denemedim ama sert olabilir...
Kaymağın özelliği hamuru yumuşacık yapması...
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Yoğurt kaymağıyla nasıl olur?

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar... Yoğurt kaymağı tereyağının özü olduğu için tabikide güzel olur diye düşünüyorum :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails