18 Şubat 2014 Salı

Sirkeli Patlıcan



Nefis bir lezzet... Şiddetle tavsiye edilir :)

Malzemeler:
-1 kg patlıcan (ben bostan kullandım)
-3 adet kırmızı biber
-4 adet yeşil biber
-2 adet domates
-3 diş sarımsak
-1 su bardağı sirke (üzüm sirkesi kullandım)
-1 su bardağı zeytinyağı
-tuz, pul biber
Hazırlanışı: Patlıcanların kabuklarını soyup çok büyük olamayacak şekilde küp küp doğrayın.
Tencereye zeytinyağı ve sirkeyi koyup hafif ılıtın patlıcanları bu karışıma ekleyip kaynamaya başlayınca altını kısıp ağzı kapalı şekilde ara ara karıştırarak 10 dk kavurun.
Biberleri küp küp doğrayıp domatesin kabuklarını soyup ince ince doğrayıp sarımsakları rendeleyin.
Kavrulan patlıcanlara biberleri ekleyip 5dk daha kavurup domatesi ekleyip ağzını kapatın ve suyunu çekene kadar pişirip sarımsak, pul biber ve tuzunu ekleyip 1-2 dk daha kavurup ocaktan alın.
Sıcak sıcak kavanozlara koyup ağızlarını sıkıca kapatın oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyup istediğiniz zaman açıp servis yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun :)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Patlicanli herseye bayiliyorum... Bu lezzeti mutlaka denicem. Ellerinize Saglik

Adsız dedi ki...

sıvıyag ve sirke oranı fazla degilmi

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar... Bende ilk başta yaparken tedirgin oldum ama konserve tarzı olduğu için sirkede zeytinyağıda normal oldu... Sevgiler :)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık kuzucum değişik bir lezzet bence :)
öperim..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails