9 Ocak 2015 Cuma

Kaynar



Herkese Merhabalar... :)
Mersinde çok yaygın olan kış aylarının vazgeçilmez lezzetini Kaynarı sizlerle paylaşmak istedim :)
Bu soğuk havalarda hem içinizi ısıtacak hemde  içerisindeki kökler ile sizleri hastalıktan koruyacaktır... 

Malzemeler:
-3 adet kabuk tarçın
-4 adet kuru zencefil
-4 adet kök havlıcan
-5 adet zerdeçal
-6-7 adet tane yenibahar
-6-7  adet muskat
-7-8 adet karanfil
-3 lt su
-toz şeker
Üzeri İçin: Ceviz 
Hazırlanışı: Temiz bir tülbent içerisine toz şeker hariç bütün malzemeleri koyup tülbenti sıkıca bağlayın.
Tencereye suyu koyup içerisine tülbenti koyun ve orta ateşte yaklaşık 45 dk kaynatıp içerisinden tülbenti çıkartıp şekerini ilave edin.
(şeker miktarını kendi zevkinize göre ayarlayın)
Kaynarı servis bardaklarına koyup üzerlerine çekilmiş ceviz serpiştirip sıcak olarak servis yapın.

Afiyet Olsun :)



3 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Duydum,gördüm ama hiç içmedim..Damak tadıma uyarmı acaba denemek lazım. :))))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben de bitki çayımı yudumlarken yazıyorum sana. Muskat,karanfil ve yenibahar koysam kaynar olacakmış benimki de :))

Ellerine emeklerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Kaynara bayılırım. Adana'da da çok yapılır. Ayrıca Alman pastası tarifinizi de çok beğendim. Ellerinize sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails