22 Nisan 2014 Salı

Paskalya Çöreği




Malzemeler:
-3 adet yumurta
-125 gr tereyağı (eritilmiş)
-1/2 su bardağı süt
-1/2 su bardağı su
-1/2 su bardağı toz şeker
-1 tatlı kaşığı mahlep
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 paket toz maya
-4-5 su bardağı un
Üzeri İçin:
-yumurta sarısı
-susam
Hazırlanışı:Derin bir kab içerisine bir miktar un koyup kalan malzemeleri sırasıyla ekleyip ele yapışmayan yumuşak hamur yapın.
Hazırladığınız hamurun üzerine nemli bez örtüp 30 dk dinlendirin.




Dinlenen hamurdan üç adet yumurta büyüklüğünde beze alıp düz zemin üzerinde elinizle yassılayarak  yaklaşık 20cm uzunluğunda çubuklar hazırlayın.
Hazırladığınız hamurların uc kısımlarını birleştirip saç örgüsü şeklinde örüp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
Kalan hamuruda aynı şekilde hazırlayıp üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirin ve tepside yaklaşık 30 dk bekletin.
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirip ılıyınca dilimleyerek servis yapın.

Afiyet Olsun :)

4 yorum:

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık aslıcım tam kıvamında gözüküyor ;) sevgiler..

Adsız dedi ki...

Hemen denemelıyım gercekten senın sıtenı gordukce ılham alıyorum canım zeynep selamlar sevgılerıle

Unknown dedi ki...

Canim, ben kayseriden maide.. Sana ozel msj atmak isterdim ama yolunu bulamadim siteni takip ediyorum bugun tesaduf profiline baktin aaa ne goreyim hemserimmissin.. Cok sevindim seninle bizzat tanismak istiyorum maalesef ben yemek yapan ama taktir gormeyen biriyim bi esim sever yaptiklarimi ama ben coj iyi olayim misafirler agirlayayim istiyorum tariflerin cok guzel ama engin bilginden yararlanmak icin arkadas olmamiz lazim ben uyumlu biriyindir iyi bir ogrenci olurum tabi sen istersen.. Derdimi anlatamadim tam burda ne kadar mumkun ki.. Lutfen bana doner misin olumlu veya olumsuz..maide.kara.sakin@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Hep hazır alırım nedense çokta severiöm denemeliyim dedim bende ellerine sağlık :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails