23 Aralık 2009 Çarşamba

Cümbüş Pilavı ve Mimm

Tarifi bu ayki Lezzet dergisinin ''altın mutfak'' ekinde görüp denedim...
Bugüne kadar yediğim en güzel pilavmıydı??
Kesinlikle evettt:))
Malzemeler:
-2 su bardağı pirinç (20dk ıslatılmış)
-1 su bardağı haşlanmış nohut (haşlanmış)
-2 parça tavuk göğüs eti (haşlanmış)
-2 adet kırmızı biber
-3 slu bardağı tavuk suyu
-4 çorba kaşığı zeytinyağı
-2 çorba kaşığı tereyağı
-tuz, karabiber,
Hazırlanışı:Pilav tavasına zeytinyağını koyup hafif kızdırıp pirinçleri ekleyip iyice kavurun...
Kavrulan pirince tuz karabiber ve nohutları ekleyip suyunuda ilave edip ağzını kapatıp kaynamaya başlayınca altını kısın ve suyu çekene kadar pişirin...
Tavuğu fazla küçük çokta büyük olmayacak şekilde didikleyin...
Kırmızı biberi minik minik doğrayıp tereyağında kavurun...
Suyunu çeken pilavın altını kapatıp tavuk etlerini ve kırmızı biberi ekleyip tencerenin kapağını kapatıp 15dk dinlendirip sıcak olarak servis yapın...
Afiyet Olsun...

Sevgili Aleyna beni mimlemiş:))
Sorular şöyle...

1-Sizi en çok üzecek olay?
Güvendiğim birinin beni hayal kırıklığına uğratması...
2-Yaşadığınız en mutlu an?
Genelde hep mutluyumdur ama en çok geçenlerde Anılın hayata gelmesi beni inanılmaz mutlu etti....
3-Hangi hataları hoşgörüyle karşılayabilirsiniz?
Kasıtlı olarak yapılmayan herşeyi hoşgörüyle karşılarım..
4-En sevdiğiniz erkek karakter?
Bilmem:))
5-Tarihteki favori kahramanınız?
Kalsik olacak ama Aklıma başka kimse gelmiyor Fatif Sultan Mehmet
6-Gerçek hayattaki kahramanınız ?
BABAM ve EŞİM
7-En sevdiğiniz ressam?
Küçükken aldığım kartpostalların üzerinden hep aynı ressamın ismi yazardı:))
Salvador Dali :))
8-En sevdiğiniz müzisyen?
Son zamanlarda Mustafa Ceceli
9-Bir erkekte en beğendiğiniz özellik?
İş hayatında gayet ciddi ama ev hayatında sevimli ve sempatik (eşim gibi)
10-Bir kadında en çok beğendiğiniz özellik?
Güler yüz...
11-Yapmaktan en mutlu olduğunuz iş?
Kurabiyelere şekil vermek:) Örgü örmek müthiş rahatatıyor beni:)
12-Kimin yerinde olmak isterdim?
Kendim olmaktan gayet mutluyum:)
13-Arkadaşlarında hangi özelliğin olmasını istersiniz.?
Samimi , sıcak ve açık sözlü olması..
14-Kendinizde gördüğünüz en temel eksiklik?
Tavrımı açıkça gösterememe (herdefasında üzüleceğimi bile bile)
15-Hayatınızın en büyük şanssızlığı?
Ehliyetimi almadan ana caddede geri geri gitme gafletinde bulunarak kaza yapmam..

16-En sevdiğiniz renk?
Blogumun isminden belli oluyor sanırım:)) Ama genel olarak bütün renklere açığım (siyah kahve lacivert hariç)
17-En sevdğiniz çiçek?
Hanımeli
18-En sevdiğiniz kuş?
Muhabbet
19-En sevdiğiniz şair?
Atilla İlhan
20-Tarihte en sevmediğiniz karakter?
Kötü olan zaten ne geçmişte nede gelecekte asla sevilmez....
21-En çok isteyeceğiniz özellik?
Takıntılarımın olmaması
22-Nasıl ölmek istersiniz?
Rabbim nasıl emrettiyse hayırlısı ölüm olmasını isterim tabikide..
23-Hayattaki sloganınız?
Büyük lokma ye büyük söz konuşma....
24-Şu anki ruh haliniz.?
Aşırı uykusuz ve halsiz... Ama hala pc başında mim cevaplıyor:))

Bende Aysultan ve Taze Naneyi mimliyorum hadi kızlar kolay gelsin:))

41 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

bak işe bu saatte cümbüşe gelmişim:)) şifalar olsun

aysemmutfakta dedi ki...

biber hariç bu pilavı bende yapardım süper bir tat ellerine sağlık mutfağın kadar karakterinde çok güzel cevaplarını beğendim sevgilerimle...

herşeyden azıcık dedi ki...

Ellerine sağlık bense eğer pilavın içine birşey eklersem asla tel tel olmuyor tutturamıyorum yani:)) Mutfak özürlü denmezde ne denir bu kadına? :)) Ehliyet olmadan trafiğe çıkmak ise tam bir çılgınlık ben seni mutfak canavarı diye biliyordum sen neymişsin be Aslım:))

Mutfaknotlari dedi ki...

canım pilavın gayet renkli hoş görünüyor ellerine sağlık

Işıl dedi ki...

tam cümbüş gerçekten

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım pilav nefis görünüyor gerçekten..

mim cevaplarını da seve seve okudum seni daha yakından tanımak çok iyi oldu...

sevgiler canım öptüm

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Bu pilavda yok yok:) Sevgiler...

ELİF dedi ki...

Geçen gün verdiğin Keşkül tarifini denedim, Rüya kocaman bir kaseyi hüpletti tek başına, şaştım kaldım:))

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline sağlık canım Annem yapardı bu pilavı Anne bunun adı ne diye sorardım aman uydurmasyon derdi içine biber soğan nohut tavuk koyardı nefis olurdu çok da güzel yapmışsın canım

Aysultan... dedi ki...

cevaplarını kumak keyifliydi şekerim :)
en kısa zamanda cevaplayacağım ;)
pilavda gel beni ye diyor,ellerine sağlık pembe kuzum...

tub@ dedi ki...

Canım cevapların çok güzel hele pilav mmm

ellerine sağlık, sevgiler

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR.....

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bu tarifi bende deneyeceğim. Gerçekten de çok güzel bir tarif
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

kalpkurabiye dedi ki...

BENDE YAPCAMM BENDE BENDE BENDEE YAM CÜMBÜŞLÜ GÜNLERE HAZIRLANIYORUM ZATEN CUK OTURDU BU TARİFF:))

Betül... dedi ki...

aslı cnm çok güsel görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

içinde yok yok valla.ne kadar besleyici.ellerne saglık.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

CAHİDE dedi ki...

Pilav çok nefis olmuş canım.Ellerin dert görmesin...

Şehnaz dedi ki...

görüntü desen harika...lezzet desen enfes....bende yapmalıyımmmmmm....ellerine sağlık canım arkadaşım...

Unknown dedi ki...

Canım pilav süper görünüyor elleri
ne sağlık.Mim cevaplarında senin ka
dar şeker kocaman öptüm...

aleyna dedi ki...

teşekkürler cevapşarın için canım.seni biraz daha tanımış oldum.beyaz pilav sevmeyen pilavını ben bile yerim.ellerine sağlık

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Bu pilavı bende yapıyorum zeytin yağı kullanmaklada iyi fikir olabilir ellerine sağlık..uğramaz oldun sorun yoktur inş.listendede yok görünüyorum..A.E.O

elif dedi ki...

pilav harika görünüyor.içindekilerden de ne kadar nefis olduğu belli oluyor canım:)ellerine saglık..sevgiler.

saniyesultan dedi ki...

KIRMIZI BİBER KOYMADAN YAPARDIM BİLİRİM ÇOK LEZZETLİ OLUR...SENDE ÇOK GÜZEL YAPMIŞSIN...

balböcükleri dedi ki...

hakkatten cümbüş pilav olmuş bol malzemeli sevrim böyle tatları ben

paşakızı mutfakta dedi ki...

Pembe şekerim ellerine sağlık canım.Nefisss:)

Damak Tadı dedi ki...

Tam cümbüş olmuş tatlım..Ellerine sağlık..Bende çok severim bu tür pilavları..)Afiyetler olsun..


Kocaman sevgilerle..

TAZE NANE dedi ki...

Pilav varya mükemmel görünüyor.
Mimi en kısa zamanda cevaplıcam canım.
Sevgiler.

hanife dedi ki...

pilavada cevaplarada bayıldım eline diline sağlık

bahar dedi ki...

Renkler harika görünüyor, nedense bir türlü yorum bırakamadım bugün. Her neyse sevgilerimle

halime dedi ki...

ellerine sağlık.nefis görünüyor canım

ahsen58 dedi ki...

merhaba canım pilav çok güzel ellerine sağlık canım

made in funda dedi ki...

pilav müthiş.yerken yanında olmak isterdim!!!ellerine sağlık..

KOSEMINDERI dedi ki...

Pilavin harika gorunuyor hayatim. Bazen bende sade pilav yapmaktan yoruluyorum. Tavukla zenginlestirilmis bir pilav enfes olur dogrusu. EN kisa zamanda denicem

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Mutlaka bende deneyecegım.
sevgiler..
cemıle

icimdeki yolculuk dedi ki...

pilav şahane duruyor.cevaplarında çok hoş

Mimosa Café dedi ki...

tam benlik bir pilav olduğunu söylemeliyim. harika. ellerine sağlık.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

canım cümbüş pilavı ne güzel öyle ay canım çekti gribimde olsada yesem :)

Krema Tadında dedi ki...

ismi gibi cümbüş olmuş :) nefis görünüyor ellerine sağlık canım hayırlı cumalar

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım süper..Tabağı aldım:)Bir çatal yetmez..

Butikpartim dedi ki...

Gerçekten harika görünüyor.Bol malzemeli yemekleri seviyorum.Ellerinize sağlık..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails