22 Temmuz 2009 Çarşamba

Açma Simit

Malzemeler:
-4 su bardağı un
-2 adet yumurta akı (sarıları üzerine)
-1 su bardağı ılık süt
-1 su bardağı sıvıyağ
-3 çorba kaşığı tozşeker
-1 çorba kaşığı tuz
-1 paket toz maya
-ılık su

Üzeri İçin:
-yumurta sarısı
-küncü yada susam
-1 çay kaşığı pekmez
-1 çorba kaşığı sıvıyağ
Arası için yumuşak margarin
Hazırlanışı:Hamur için bütün malzemeyi karıştırıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur yapıp üzeri örtülü şekilde 30dk dinlendirin...
Dinlenen hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayıp elinizle yassılayın...
Yassıladığınız hamurların üzerlerine yumuşak margarinden sürüp elinizle tezgah üzerinde uzun rulolar yapın..
Yaptığınız ruloların iki ucunu birleştirip kıvırıp uclarını birbirine yapıştırıp tepsiye dizip 20dk tepside bekletin....
Üzeri için yumurta sarıları ,pekmez ve sıvıyağı karıştırıp fırça ile sürün ve susam yada küncü ile süsleyip önceden ısıtılmış 180derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirip ılıyınca servis yapın..
Afiyet Olsun...

41 yorum:

Işıl dedi ki...

bide diyet yemegi yap nolur

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bende çok sık yaparım açmayı. Çok gzel olmuşlar
Ellerine sağlık canım
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

Banu dedi ki...

Oyy oyy oyyy nasilda guzel gorunuyor, pastanelerdeki gibi..
Ellerine saglik canim..

orece dedi ki...

canım ellerine sağlık harika gözüküyor.

durutarifler dedi ki...

Oy oy oy. Tam pastane işi olmuş. Ellerine sağlık. Süper görüntü

Sevgiler

TATESAL dedi ki...

Açmalar harika görünüyor....Kerem için bir mimit alabilirmiyim?

TATESAL dedi ki...

Açmalar harika görünüyor.Kerem için bir mimit alabilirmiyim?

balböcükleri dedi ki...

pembişim o alttaki çilekli limonata mahfetti beni.bide yağlama yapmışın.becerikli hatun ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ASLICIMM SÜPER GÖZÜKÜYOR HARİKASIN CANIM DENİCEMM BANANEE BENDE YAPCAMMM:)))

svl dedi ki...

yaa ben öğlen yemeğimi bile yemedim ,bakayım dedim bizim kız ne yapmış bugun.Süpersin yaa
olsada yesek ellerine sağlık canım

Federica Simoni dedi ki...

che meraviglia!!! complimenti chissà che buone!!

aleyna dedi ki...

aslıcım ne güzel görünüyor açmaların .eline sağlık.

aleyna dedi ki...

aslıcım ne güzel görünüyor açmaların .eline sağlık.

Unknown dedi ki...

çayımı aldım.sende açmanın yanına biraz peynir çıkarırsın sendeyim.ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

ışıl haklı :)

Tarifi aldım anneim gününde bi deneme yapıcam canım ...

Unknown dedi ki...

Eline sağlık canım sıcak sıcak yanınada bir bardak çay ohhhh ne güzel olur.Afiyet olsun....

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor. Bi fincan çayla ne güzel yenir. Ellerine sağlık.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

maya aradım tarifte galiba yok ellerine sağlık canım sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım, harika görünüyorlar olsa da yesek şimdi:)

Kurabiye Diyarı dedi ki...

çok güzel, çay saati geldi galiba :)

burçak

cicibici bişeyler dedi ki...

Açmayı çok severim,hiç elde yapmayı denemedim,tarif çok hoşuma gitti,fırsat bulduğumda denemek isterim,resim harika!ellerine sağlık,sevgiler.

pelince dedi ki...

Açma kahvaltının ve beş çaylarının şahı :) ellerine sağlık...

pelince dedi ki...

Açma kahvaltının ve beş çaylarının şahı :) ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

aslıcım ellerine saglık
nefis olmuşşş

hanife dedi ki...

eline sağlık arkadaşım ,maya kullanmadanmı yaptın

Aysultan... dedi ki...

Diyet yemeği yapmaz ya da yaparda bize yayınlamaz dermişimmm:)
yoğun istek var kırma bizi pembişşş:)
eline sağlık canım bir tanesini aldım kaçtım hem yemesine hem yapmasına bayılırım zaten:)
öpüyorum seniii :)

halime dedi ki...

ooo neler yapmışsın neler.ellerine sağlık.açman da nefis görünüyor.sevgiler

*kelebekana*-* dedi ki...

tarifini yazıyordumda bunun mayası yada kabartmatozu gibi birşey i yok ?????yanlışlıkmı yoksa tarif mi böyle ??

Şengülce dedi ki...

canım bu ne güzel açma böyle hem görüntüsü güzel kimbilir yemesi daha güzeldir ellerine sağlık annem..

Unknown dedi ki...

Bu açmalardan bir tanesini alıyorum hemen çok güzel görünüyorlar.
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

Didemin Pasta Servisi dedi ki...

Yedin bitirdin bizi.Bayılırım açmaya.Ellerine sağlık.

anneminkizıyim dedi ki...

Hiim nefis görünüyorlar acmalarin canim, ellerine saglik, sevgilerimle.....

Nina dedi ki...

these "Açma" looks amazing!!!!!!

gunesyildiz dedi ki...

Sabahları sık sık simit tüketen(iş yerinde tabiki) biri olarak söylüyorumki...Bu hazır simitlere hiç benzemiyor ....Harika olmuş ellerine sağlık ...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bu kadar güzelliğe nasıl dayanılır
:)

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Pembelim.. Ellerine saglik.. masaAllah süper gözüküyorlar ellerin dert görmesin canim :)) Bu aralar o kadar yogunum ki bloguma ugrayamiyorum.. Bi ziyaret edeyim dedim.. Döktürmüssün :))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

nasıl canım çekti anlatamam ağlamak istiyorumm:(

ya nefis görünüyo buu:)

ellerine sağlık tatlımmm

Pembe Tatlar dedi ki...

Yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum yüreğinize sağlık...
Açmalardan isteyen alabilir arkası var:))
Ayrıca maya yazmayı unutmuşum arkadaşlar sağolun hatırllatığınız için :))

Damak Tadı dedi ki...

Çok düzgün,çok güzel,çok nefis görünüyorlar....Maşallah sana Pembem..

lemanice dedi ki...

ordamısın pembişkom.ben de seni hep takip ederim ama eklememiştim canımmmm.

Butikpartim dedi ki...

AÇMA EN SEVDİĞİM HAMURİŞİDİR DİYEBİLİRİM.SİZİNKİ,BİR BAŞKA LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails