7 Mayıs 2009 Perşembe

Mahlepli Poğaça

Bu tarifi 42. p.d.ç.s.e. 'nin ev sahibesi olan arkadaşım tarifdünyası na gönderiyorum...

Malzemeler:
-125gr yumuşak tereyağı
-2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine)
-1/2 su bardağı sıvıyağ
-1/2 su bardağı yoğurt
-1 çorba kaşığı sirke
-yaklaşık 4 su bardağı un
-1 su bardağı beyaz peynir
-1 paket kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 çay kaşığı mahlep
Malzemeler:Peyniri çatal ile ezip ufalayın ve unu derin bir kaba koyup peynirde dahil olmak üzere tüm malzemeyi karıştırıp normalden biraz yumuşak bir hamur yapıp ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avucunuzun ortasında açıp fazla bastırmadan katlayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürün isteğe bağlı küncüyle süsleyebilirsiniz.....
Önceden ısıtılmış 175derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.....
Afiyet Olsun....

18 yorum:

hanife dedi ki...

eline sağlık arkadaşım yanına birde çay nefis olur

hayata dair dedi ki...

blogun çok güzel olmuş tarifler ve resimlerde harika ....Ellerine sağlık

made in funda dedi ki...

nefis nefis...ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

MAHLEPLİ POĞAÇA MİS GİBİ KOKUYORDUR ELLERİNE SAĞLIK İNAN UZUN ZAMANDIR POĞAÇA YAPMIYORUM VE CANIM NASIL İSTİYOR SİZLERE AFİYET OLSUN ÖPÜYORUM SENİ KOCAMAN...

yesildomates dedi ki...

malep kokusunu hep sevmişmdir..kurabiyelere pek yakışır..
ellerine sağlık arkadaşım..
görüntüde nefis..
öpüyorum..
sevgiler....

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim ben resipleyip arsive atiyorum eklemeye eriniyorum sen masallah dokturuyorsunnn tekrarr ellerine saglikkk canimmm
arkadasimm

keskinli dedi ki...

mahlepte ayri bir lezzet ve koku katar dogrusu ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

meltemmutfakta dedi ki...

içine mahlep giren tüm lezzetler favorimdir.Ellerin dert görmesin harika görünüyor.
sevgiyle kal,

www.meltemmutfakta.com

Narince dedi ki...

Hamurunu yumuşak tutunca mayalılar daha güzel oluyor değil mi? Ne güzel kokmuştur mahlepli mahlepli. Ellerine sağlık hamarat kardeşim. İyi sabahlar.

akasyakokusu dedi ki...

Hımmm..Bana kahvaltıda yesin diye poğaçamı yaptın pembişim..
Eline sağlık olsun nar gibide kızarmış..Ben poğaçaya hep elma sirkesi alırdım yıllar öncesinden..Market raflarında elma sirkesini ararken eşim söylenirdi niye aranıyon şunu ( üzümü ) alçık diye..Bende daha lezzetli derdi..Şimdi bakıyorum elma sirkesinin o kadar faydası varmışki heheheh bilmeden kullanmışım..:))) Bak poğaçadan sirkeye geldi laf:))) Hay benim çenem:))))Gidiyorum bbyby..

tarifdunyasi dedi ki...

eline sağlık cuman mübarek olsun yine beklerim

Unknown dedi ki...

Canımmm maşallah hızına yetişemiyorum ellerine sağlık mahlepli bayılırım kocaman sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Tatlım ellerine sağlık,ne güzel dizilmişler öyle sıra sıra:)

TATESAL dedi ki...

Çok güzel olmuş canım,ellerine sağlık.Benim simitin aynısı sadece yoğurt var bunda.Ama lezzeti süper oluyor...

Unknown dedi ki...

ellerine saglık canım.mahlep konunca tadı degişik olmuştur denemek isterim.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık. Pogaçalar enfes görünüyor.

Doyumluk.... dedi ki...

Mahlepli de mis gibi olur.eline sağlık.

sevil dedi ki...

MERHABA Canımcım;
42. Ev sahibemiz olan http://tarifdunyasi.com arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK ENFES OLMUŞ..
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails