29 Haziran 2012 Cuma

Mercimekl Pirinç Pilavı



Malzemeler:
-1 su bardağı pirinç
-1 su bardağı yeşil mercimek (haşlanmış)
-1 adet küçük soğan
-1,5 su bardağı sıcak su
-1 çorba kaşığı tereyağı
-tuz, karabiber
-zeytinyağı
Hazırlanışı:Pirinçleri ılık suda yaklaşık 30dk bekletip suyunu süzün.
Soğanları minik minik doğrayıp zeytinyağında pembeleşene kadar kavurup pirinci kavrulan soğanlara ekleyip 5-10dk kavurup tuz, karabiver ve tereyağıyla beraber sıcak suyunu ekleyip ağzı kapalı şekilde kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
 Pişen pilavı ocaktan almadan önce haşlanıp suyu süüzlmüş mercimekleri ilave edip karıştırın ve  dinlendirip sevis yapın.

Afiyet Olsun :))

4 yorum:

birsence dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ASLİŞKO...
www.birseninmutfagi.com

HaticeMutfakta dedi ki...

Mercimeği bulgurla yapıyorum ama pirinçle hiç denemedim. Çok şık olmuş ellerine sağlık...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Aslıcığım ellerine sağlık.

Çok güzel bir fikir bu ya.
Ben bulgurlusunu yapardım ama pirinçlisini ilkkez duydum ilk fırsatta deneyeceğim.

sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

canım eşim çok sever...
ellerine sağlık tatlım...
sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails