3 Mart 2010 Çarşamba

Uğur Böcekli Pasta

Merhabalar herkese....
Uzun (3gün) bir aradan sonra hihayet bloguma yazıyorum:))
Çok özlemişim aslında çok kısa bir zaman ama ben hergün blogumu güncellemeye ve sizleri ziyaretetmeye alışık olduğum için bana çok uzun geldi...

Merakla beklediğimiz etkinliğimiz bitti kuralar çekildi mailler gönderildi...
Ufak sorunlar oldu tabikide ama sizin anlayışınızla onunda üstesinden geldik...
Etkinliğimize katılan yorum bırakan ve destek olan siz göznül dostlarıma çok teşekkür ediyorum....
Ve yayınlamak için sabırsızladığım yeğenimin doğum gününde yapığım uğur böcekli pastamla sizleri başbaşa bırakıyorum:)))

Pastamın tarifine gelince...
Daha önce burada yapmış olduğum pastamdaki malzemelerin aynısını kullanaranak yaptım...
Keki ortadan ikiye kestikten sonra çukur bir kabın içerisini folya kağıtla kaplayıp ilk keki çukur kabın içerisine yerleştirip çukurluğu krema ile doldurup bol çikolta ,fındık ,fıstık serpiştirip ikinci keki kapak gibi kremanın üzerine kapatıp buzdolabında 1saat bekletin...
Düz bir tabağa hazırladığınız pastayı ters çevirin...
Yeteri kadar şeker hamurunu kırmızı gıda boyası ile renklendirip düz zeminde merdane ile pastanın ebatında açıp pastanın üzerini kaplayın...
Yeteri kadar bitter çikolatayı bermari usulü eritin düz zemin üzerine yağlı kağıt serip eritilmiş bitter çikolatayı hafif soğutup yağlı kağıtların üzerine tatlı kaşığı ile damlatarak 10 tane yuvarlak bozuk para büyüklüğünde 1 tanede yumurta büyüklüğünde şekiller yapıp buzdolabında donmaya bırakın...
Biraz daha katılaşan çikolatayı krema şırıngasına koyup pastanın orta kısmına çizik yaparak şekil verin...
Donan çikolataları kağıttan kaldırarak arka taraflarına yumurta fırçası ile bal sürüp pastanın üzerlerini süsleyin büyük olan yuvarlağı pastanın çizgisinin başladığı yere oturtup renkli pasta kalemleri ile göz ağız ve kulak şekilleri yapın buzdolabında dinlendirdikten sonra servise hazırdır:)))
Afiyet Olsun....

46 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık canım . çok nefis gözüküyor. sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok güzel olmuş, ellerine emeğine sağlık canım.
Kırmızı kırmızı:)

Unknown dedi ki...

Pembe şekerim sen iyi olda ziyaret
etme.Bende öyleyim bir gün ayrı kal
sam özlüyorum sizleri.Pastan süper ellerine sağlık tatlım kocaman öptüm...

Unknown dedi ki...

ellerine saglık canım.yigen kimbilir ne çok sevinmiştir.güzel yıllar diliyorum.

Adsız dedi ki...

Cok güzel olmus...
Ellerine saglik canim...

Sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

oh işleri iyice ilerletmişsin şuna bak çok profesyonelce olmuş

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

çoook güzel olmuş canımmm,
ellerine kollarına sağlık.

acaba kime çıktımmm,çok merak ediyorum:)))))
öptümmmmm

Unknown dedi ki...

canim ellerine saglik tarifine daha bakmadim ama pastan cok seker görünüyor

aysemmutfakta dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık.

cansudere dedi ki...

yegenını doğum günü kutlu olsun mutlu yıllar. sevgiler...

icimdeki yolculuk dedi ki...

hiiiiiiii doktor bu nee:)) aslı manyak güzel olmuş.ayy harikasın tatlım yaa

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

çok guzel olmus canım elerıne saglık.oldum olası uğur böceklerıne hastayım zaten :)ye benı dıyor bu pasta da.sevgiler

Adsız dedi ki...

selamun aleykum,:)

Aslisko ne guzel bir pasta.tam cocuklara gore.yegeninede rabbim hayirli ve uzun omurler versin.

hayirli aksamlar.:)

Aysultan... dedi ki...

Sorma bana da üç hafta gibi geldi verdiğin ara :P
ÇOK MU SEVİYORUM NE SENİ :D
Uğur böceğim benim:)buda yeni lakabın olsun dermişim:P
ellerine sağlık çok cici görünüyor pastan:)

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik, cok sirin olmus pastan. Yegenine de mutlu yillar diliyorum arkadasim... Sevgilerimle,

Federica Simoni dedi ki...

wow wow wow complimenti!! meravigliosa!!! ciaooooooooooo

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

senin elinden çıkan şey güzel olmaz mı arkadaşım.ellerine sağlık ama res mi göremiyorum.sevgiler.

♥sibelinsu♥ dedi ki...

hııımm... çok tatlı olmuş bu yaw...:)

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Canim benim harika olmus ellerine emegine saglik..
Pembis pembis harika görünüyor!

nuralp dedi ki...

ASLI'CIM ELLERİNE SAĞLIK. NEFİS GÖRÜNÜYOR PASTA. ŞEKER HAMURU KAPLAMA HAKKINDA BİR KAÇ ŞEY SORMAMA İZİN VERİRMİSİN?
ŞEKER HAMURU KAPLADIKTAN SONRA HEMEN TÜKETİLMELİMİ?
BEKLERSE BOZULURMU? NEREDE BEKLETMEK GEREKİR?
PASTAYI ŞEKER HAMURU İLE KAPLAMADAN ÖNCE PASTAYI KREMAYLA KAPLAMAYA GEREK YOKMU? KAPLASAK ŞEKER HAMURU GÜZEL YERLEŞMEZMİ?

BEN HİÇ ŞEKER HAMURU KULLANMADIM. OĞLUMUN DOĞUM GÜNÜ İÇİN KAFAMDA BİR PASTA VAR. (BURDA ŞEKER HAMURU SATILMADIĞI İÇİN NETTEKİ TARİFLERDEN KENDİM YAPMAYA ÇALIŞICAM)OLURSA ŞEKER HAMURU İLE KAPLAMAK İSTİYORUM. YARDIMCI OLURSAN SEVİNİRİM. SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

İnsan bu pastayı kesmeye kıyamaz doğrusu çok güzel ellerine sağlık hayırlı yaşlar olsun

Pembe Tatlar dedi ki...

Canlarım yorumlarınız için hepinizin yüreğine sağlık...

Sevgili nur!!!
Şeker hamuruyla yapılan pasta normal bir pasta tüketilme zamanına kadar durabiliyor ve aynı yaşpastalarımız gibi buzdolabında muhafaza ediyorum ben...

Daha önce arkadaşım için Hello Kıtty li bir pasta yapmıştım pastalarımın arasında var bakabilirsin...
Ben onun şeker hamurunu kaplamadan öönce krema sürmüştüm ve şeker hamurunu kremanın üzerine kapladım fakat ertesi gün erimiş gibi olmuştu...
Krema sürmeden kaplayınca daha pürüzsüz oluyor...
Umarım yardımcı olabilmişimdir:)

Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Canım ellerine sağlık, çook şirin olmuş. İnşallah ben de bu pastadan yapıcam, şirketimizin maskotu çünkü, söz vermiştim iş arkadaşlarıma uğur böcek pastası yapıcam diye, bakalım kısmet ne zaman, hele bi iyileşim de...

pelince dedi ki...

Aslıcım ne güzel bir pasta bu,ellerine sağlık..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aslıcığım harika olmuş süpersin sevgiler.Mine

LEMAN lemaninignesinden.blogspot.com dedi ki...

ellerıne sağlık hemşerim bende kızımın doğum gününde yapmıştım senınkı kadar profosyonel olmasada çok beğenmişti kızım

Unknown dedi ki...

Pastayı çok beğendim ..Kolayda geldi sebebide güzl anlatmşsınız..
ellerinize sağlık..

Emel Kurt dedi ki...

Selam pasta harika cok güzel ve sevimli görünüyor, eminim tadida harikadir.Ellerine saglik,sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok sirin bir pasta olmus Aslicigim, ellerine saglik! Bende bi teyze olayim insallah bende kuzuma yapacagim:) Nice senelere

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çok güzel olmuş Çok şirin bir pasta. Ellerine sağlık canım.

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım çok gzüel görünüyor

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık çok nefis görünüyor sevgilerimleee

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Ellerine sağlık, pasta çok şeker olmuş, eminim çocuklar bayılmıştır. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Aslıcım. Çok güzel bir pasta olmuş. Yeğeninin doğumgünü kutlu olsun.

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyy süper olmuş yemeye kıyamam ben bunu
ellerine sağlık canım
sevgiler

aleyna dedi ki...

size hala diyebilirmiyim.belki banada böyle bir pasta yaparsınız hı olmazmı.aslıcım çok çok şeker bişey bu.önce neresini yediniz merak ediyorum.doğru.yokluğun hissediliyor.sevgilier canım

Doyumluk.... dedi ki...

Çok hoş olmuş.Çocuklar böyle şeylere bayılırlar.eline sağlık...

Pembe Tatlar dedi ki...

Yorumlarınız ve güzel dilekleriniz için hepinizin yüreğine sağlık...

Aleynacığım halan kurban olsun sana:D:D:D:D

Tam ortadan kestik ve kenarını yeğeneim yedi baş kısmını yeğenim yengesi (amcasının eşi için ) ayırdı ve oda afiyetle yemiş:)))

Arzu dedi ki...

tek kelime ile muhteşemmmmm
ellerinize sağlıkkkk

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

ÇOOOK Şeker, ömrü uzun olsun ufaklığın. Ellerin dert görmesin.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Yeğeninin doğum günü kutlu olsun. Tüm güzellikler onu bulsun.
Bu pastayı görünce ne mutlu olmuştur.
Sevgiyle kal.

orece dedi ki...

ellerine sağlık canım çok şeker görünüyor .

durutarifler dedi ki...

ayy nasıl güzel bir görüntüdür böyle! Çok şirin olmuşlar.
ellerine sağlık canım.
İyi hafta sonları

paşakızı mutfakta dedi ki...

Pembe şekerim pastayı alıp gelsene :)Senin gibi çok şeker olmuş.Ellerine sağlık canım.

Pastavilya dedi ki...

Çok cici bir pasta olmuş:)) Ellerinize sağlık...

Sevgiler
Nurcan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails