21 Mart 2016 Pazartesi

Nişastalı Meyveli Pasta



Merhabalar...
Son zamanlarda yaşanan terör olaylarında hayatını kaybeden kardeşlerimize Allahtan Rahmet ailelerine sabır diliyorum.
Rabbim Ülkemize Selamet versin...

Haftaya tatlı bir lezzetle başlamak istedim... 
İlk kez denedim Nişastalı Pandispanya çok beğendim diğer keklerden daha hafif ve ağızda eriyen bir lezzet

Malzemeler:
-4 adet yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1 çay bardağı nişasta (ben buğday kullandım)
-1 çay bardağı su
-1 su bardağından 1 parmak eksik un
-2 paket vanilin
-1 paket kabartma tozu
Kreması İçin:
-1 lt süt
-1 su bardağı toz şeker
-1 çay bardağı un
-1 çay bardağı nişasta
-1 çorba kaşığı tereyağı
-2 paket vanilin
Arası İçin: muz, çilek (siz arzu ettiğiniz başka meyvelerde kullanabilirsiniz)



Hazırlanışı: Krema için vanilinler ve tereyağı hariç diğer kalan malzemeleri tencereye koyup orta ateşte sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirip ocaktan alıp tereyağı ve vanilinleri ekleyip mikser ile 5 dk çırpıp soğumaya bırakın.(soğuyunca tekrar mikser ile çırpın)
Pandispanya için yumurta ve şekeri köpürene kadar yaklaşık 10 dk mikser ile çırpıp kalan malzemeleri sırasıyla ekleyip karıştırın.
Tabanına yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba hazırladığınız harcı döküp 150 derecelik fırında pişirip fırından çıkarınca üzerine nemli bez örtüp soğumaya bırakın.
Çilek ve muzu ince olacak şekilde doğrayın.
Soğuyan keki kalıptan çıkartıp enlemesine ortadan ikiye kesip ilk parçayı servis tabağına koyup  bol miktarda krema sürüp muz ve çilekleri yerleştirin ve diğer keki üzerine kapatıp kalan kremayı pastanın her tarafına sürüp istediğiniz şekilde süsleyip buz dolabında 3-4 saat dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis yapın.

Afiyet Olsun :)

3 yorum:

sibel özmen dedi ki...

Amin Allah dualarımızı kabul eylesin ayrıca pastanın tarif ve görünümü harika sevgiler...

Ada Deniz dedi ki...

Ben de nişasta hiç denemedim. Aklımda bulunsun bu tarif....

Unknown dedi ki...

Amin Aslıcım :(

Pasta çok güzel görünüyor, ellerine sağlık...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails