6 Temmuz 2015 Pazartesi

Kadayıflı Revani



Kadayıf ve revaninin muhteşem uyumu... 
İftarda misafirleriniz için yapacağınız nefis bir lezzet :)

Malzemeler:
-100 gr çiğ kadayıf
-3 adet yumurta
-1/2 su bardağı toz şeker
-1,5 çay bardağı sıvı yağ
-1 su bardağı irmik
-1 su bardağı yoğurt
-1 su bardağı ceviz (iri çekilmiş)
-2 paket vanilin
-2 paket kabartma tozu
-aldığı kadar un
Şerbeti İçin: 
-3 su bardağı toz şeker
-3 su bardağı su
-1 çay kaşığı limon suyu
Hazırlanışı: Şerbet için şeker ve suyu tencereye koyup 10-15 dk kısık ateşte  hafif koyulaşana kadar kaynatıp limon suyunu ekleyip 1 taşım daha kaynatıp ocaktan alıp soğumaya bırakın.
Çırpma kabına yumurta ve şekeri koyup mikser ile köpürene kadar çırpın.
Kadayıf ve un hariç bütün malzemeleri karışıma ekleyip çırpıcı ile çırpıp kadayıf  ve yeteri kadar unu ekleyip çırpıcı ile karıştırın. (normal kek hamurundan biraz daha akıcı kıvamda olacak) 
Hazırladığınız revani harcını yağlanmış fırın tepsisine döküp 150 derecelik fırında pişirin.
Pişen revaniyi fırından çıkartıp 10 dk bekletin ve soğuk şerbeti her tarafına eşit şekilde döküp şerbetini çekmesini bekleyip soğuyunca dilimleyerek servis yapın.

Afiyet Olsun :) 



7 yorum:

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Hem kadayıfın çıtırlığı, hem ravaninin yumuşak yapısı. Tam benlik, elinize sağlık. Sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

kalpkurabiye dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım enfes görünüyor bu tatlın..
afiyet bal olsun..

Unknown dedi ki...

Kadayıfı çok severim. Revanisi de nasıl güzel olmuştur. Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Merhabalar tatlí çok güzel görúnúyor.Ellerinize sağlık size iki tane sorum olacak kaç defa yorum yazdım ama çíkmadí yorum bölümünde yoktu.Digeride Tatlıyı pişicegimiz tepsiyi gösterirmisiniz.Şimdiden teşekkür ederim cevabıníz için hayırlı bereketli iftarlar BAL

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar... İsminizi yazmadığınız için size BAL hanım diyeceğim :)
Yorumlarınıza cvp veriyorum ''bal'' isminden sizi tanıyorum bir çok kez cevapladım sorularınızı bazen geç dönüş yapıyorum kusura bakmayın...
Tatlıyı normal fırın tepsisinde pişirdim genelde fırın tepsilerinin hepsi aynı ebatlarda oluyor 2-3 cm oynuyor sadece...
Ben sizin için kendi tepsimi ölçtüm :)Benim tepsim 33*43 cm ebatlarında Sevgiler Hayırlı Kandiller :)

Nilgün Komar dedi ki...

Şekerim
Ramazan'da denedim ben bu tarifi
Harika oldu teşekkür etmeye gelemedim sana kusura bakma
Tairifi bulamadım o yüzden kimden aldığımı hatırlayamadım :) ramazan yoğunluğu işte

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar Nilgün hanım... :)
İnce davranışınızdan dolayı ben teşekkür ediyorum ... Afiyet olsun hayırlı günler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails